"Podívejte se na tyhle paylessky, vypadají úplně jako louboutinky," říká Roseová o páru šedivých balerínek. Ty podle ní jako kdyby z oka vypadly botkám navrženým slavným francouzským návrhářem Christianem Louboutinem, jehož modely se běžně prodávají za 600 dolarů (přes 10 000 korun).

Přestože obuv od Payless se na módních molech v New Yorku objevuje už léta, tento rok se podle pozorovatelů na značku upne výjimečná pozornost, a to vzhledem k hrozbě ekonomické recese v USA.

Originální modely za dobrou cenu

"Naším cílem je demokratizovat módu," říká výkonný ředitel značky Matt Rubel, podle kterého je potřeba nabídnout zákazníkům originální modely mladých a nadějných návrhářů za přijatelnou cenu.

Hlavním hitem letošního podzimu a zimy budou podle návrhářů Payless kozačky (kotníkové i ke kolenům) na vysokém podpatku a v tlumených barvách, které doplní kolekce ženského podzimního oblečení z vlny, žerzeje a šifonu.

Značku Payless založila v roce 1956 v kansaské Topece rodina Pozezů. Firma má dnes asi 4600 obchodů ve všech státech USA a v Kanadě. Je považována za největšího výrobce rodinné obuvi na západní hemisféře.