Hlavní obsah

Za luxusem do Japonska

– TOKIO

Lidé v Japonsku stále více tíhnou k velmi luxusním věcem. Uspokojit jejich přání, je čím dál složitější pro většinu výrobců i prodejců luxusních značek. Neustále zde roste poptávka nejen po nejluxusnějších módních značkách, ale také po top gastronomii, hoteliérství a relaxačních centrech.

Článek

Japonsko, kde je dokonce pro ženu ze střední třídy běžné, že má několik značkových kabelek, je pro luxusní průmysl jedním z nejlukrativnějších trhů na světě. Je však také jedním z nejvíce nasycených trhů, což nutí velké zahraniční módní podniky, aby svou produkci rozšiřovaly více směry.

"Až dosud Japonci chtěli šaty a módní doplňky, které dlouho vydrží. Nedávno jim však zachutnal pomíjivý luxus," vysvětluje Maiko Mandžiová, šéfredaktorka japonské edice magazínu Elle. "Prvotřídní krejčí, kteří nabízejí vysoce kvalitní služby, jsou v Japonsku zcela novým směrem. A Japonci vždy skočí po tom, co je nové," dodává.

Otevírání kaváren, restaurací, čokoládoven či dokonce lázní je pro firmy vyrábějící luxusní zboží prostředkem jak nabrat na souostroví druhý dech.

Japonci si rádi zpříjemňují svůj volný čas kvalitními a drahými věcmi

"Na Západě si lidé koupí dům nebo utratí peníze pro rodinu. Ale v Japonsku jsou byty velmi malé a pracovní doba velmi dlouhá, a tak lidé hledají, jak by si mohli život zpříjemnit," vysvětluje profesor marketingu Roy Larke.

Nedávno si v Tokiu otevřel svůj obchod módní návrhář Giorgio Armani. Kromě módního butiku, obchodu s nábytkem Armani Casa, italské restaurace a soukromého klubu zde zřídil i lázně, aby tak uctil lásku Japonců k termálním zřídlům. Navíc v blízké budoucnosti si chce Armani v Japonsku otevřít svůj první hotel.

Italský klenotník Bulgari chce také do dvou či tří let v Japonsku postavit hotel. Zatím zde otevřel svůj značkový obchod a první kavárnu na luxusní třídě Omotesando, několik metrů od svých francouzských konkurentů Louise Vuittona, Chanelu a Cartiera.

"Japonsko je náš největší a nejvýznamnější trh. I když už je zde mnoho módních značek, stále tu je místo k rozšiřování," soudí jeden ze šéfů Bulgari Sergio Scudellari.

V Japonsku lze luxus pořídit za rozumnou cenu

Chanel jako jeden z prvních módních domů v Japonsku rozšířil spektrum svých aktivit, když v roce 2004 v Ginze postavil luxusní budovu s koncertním sálem a restaurací mistra šéfkuchaře Alaina Ducasse.

Večeři je zde možno pořídit za 17 000 až 22 000 jenů (asi 2800 až 3600 Kč), což je pro tuto čtvrť docela rozumná cena dokreslující další tendenci: tlak na snižování cen luxusního zboží vyvolaný rozšiřující se konkurencí. "Svět se nesmírně změnil. Mladí dnes stále hledají radosti za umírněnou cenu," komentuje Armani.

Restaurace Armani a Bulgari servírují večeře za 8500 až 20 000 jenů (1400 až 3250 Kč). Hodinu a půl trvající péče v Armaniho lázních stojí 45 000 jenů (7300 Kč).

"I když nejste velmi bohatý, můžete si takové radosti dovolit. Luxusní značky budou muset mít stále více tvůrčího a novátorského elánu, aby japonské zákazníky přilákaly," zdůrazňuje šéfredaktorka japonské verze Elle paní Mandžiová.

Reklama

Související témata:

Související články

Luxus přeje diamantům

Čím dál více lidí u nás utrácí za velmi luxusní originální věci. Potvrzují to i návrháři, kterým každým rokem narůstá poptávka po luxusní garderobě. Na výrobu...

Výběr článků

Načítám