Hlavní obsah

Módní přehlídky Haute couture opět ovládly Paříž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tento týden začaly v Paříži přehlídky dámské luxusní módy haute couture na jaro a léto 2008. Asi největší pozdvižení zde tradičně předvedl John Galliano se svou kolekcí pro Christiana Diora. Zajímavostí pak zůstává vůbec poslední přehlídka legendárního italského návrháře Valentina, který se rozhodl definitivně ukončit kariéru.

Článek

Během týdne předvedou své modely tři desítky módních domů, dalších asi dvacet pořádá přehlídky mimo oficiální program.

Nejvíce vzruchu přinesla přehlídka salonu Christian Dior, jehož návrhářem je John Galliano. V jeho nabíraných večerních šatech a koktejlkách viděli odborníci připomínku 60. let, podobně "retro" působily i deštníkovité klobouky. Některé modely byly ozvláštněny velkými "drahými kameny".

Členy "klubu" haute couture je teď jedenáct módních domů, z nichž na nynějších přehlídkách bude chybět jen Ungaro. Podobně ze čtyř členů-korespondentů, mezi nimiž je i Valentino, bude chybět Martin Margiela.

Haute couture je ve Francii chráněná značka, pro jejíž získání je potřeba splnit řadu podmínek stanovovaných ministerstvem průmyslu.

Evropanky, Rusky a Číňanky se stávají novými zákaznicemi luxusních značek

Foto: www.profimedia.cz - John Galliano a jeho kolekce Haute Couture jaro/léto 2008 pro módní dům Christian Dior.

"Už to není jenom americká a středovýchodní elita, teď jsou tu Evropanky, Rusky, Indky, několik Číňanek, které nakupují naše velmi luxusní zboží" citoval dnes list Le Figaro generálního ředitele salonu Chanel Bruna Pavlovskyho. Chanel prý má teď o 20 až 30 procent víc zákaznic než před čtyřmi lety, Givenchy zaznamenal jen loni vzrůst o 30 procent.

Modely haute couture, které stojí až 300 000 eur, tedy přes osm miliónů korun, si na celém světě kupuje jen pár set žen a celkově toto odvětví představuje méně než jedno procento sektoru módy. Haute couture jako celek a přehlídky jejích modelů zvlášť jsou ale mimořádně dobrá reklama, která pomáhá získávat miliardy eur z prodeje doplňků, klenotů, parfémů a kosmetiky, z nichž výrobci přepychového zboží žijí.

Podle statistiky, kterou zveřejnil rovněž Le Figaro, se loni ve světě prodalo tohoto zboží za 170 až 173 miliard eur, zatímco v roce 2006 to bylo za 159 a rok předtím za 146 miliard.

Reklama

Související témata:

Související články

Nové trendy v látkách a materiálech

Necháváte si rády šít oblečení na míru či jste natolik zručné a dokážete si ušít jakékoliv oblečení samy? Pak jsou tyto řádky určeny právě vám. Trendy...

Módní trendy se vrací k přírodě

Šedá, neutrální písková, modrošedá a velmi tmavá modř jsou barvy, které budou vládnout šatníku příští léto. Módu ovládnou futuristické motivy globální etniky,...

Paříž ve znamení módních trendů

Světová móda se po týdnu módy v Miláně vrací do Paříže. Na zdejších molech světoví návrháři představují trendy pro sezónu jaro/léto 2008.

Výběr článků

Načítám