Výzkum společnosti STEM/MARK z poloviny června roku 2007 navázal na šetření v červnu 2006, zúčastnilo se ho 762 lidí z celé České republiky ve věku 15 - 55 let.

Převážná většina českých žen (88 %) přiznává, že se o módu zajímá, že je nedílnou součástí jejich života. O nových módních trendech se ženy baví a novinky konzultují nejčastěji při posezení s kamarádkami či během přestávek na kávu s kolegyněmi.

Více než polovina považuje za téměř samozřejmé inspiraci z módních rubrik v časopisech a sledování televizních pořadů o módě. Ženy se nebojí o radu požádat i odborníka (shop assisstant v butiku, švadlena) a některé ženy mají to štěstí, že jejich partneři nedostávají z hovorů o módě kopřivku a nesráží to jejich mužnost.

Originální oblečení má v šatníku pouze 6 % žen

Ačkoli každá druhá Češka projevuje zájem o kreativní a originální designérskou módu, většina o ní pouze sní a k jejímu nošení se neodhodlá. Ale šest procent statečných a průkopnických žen tuto módu skutečně nosí, chtějí být především originální, odlišovat se od ostatních žen na ulici, nepatřit mezi věčně kritizované "uniformní české ženy bez nápadu a invence".

Proč české ženy tuto módu nenosí? Oficiálním, avšak spíše zástupným důvodem, založeném spíše na nedostatku informovanosti a stavu před několika lety, je domněnka, že jsou to výrobky drahé a nevhodné, resp. nepraktické pro běžné nošení.