Outletová centra nabízejí zboží z dřívějších velmi kvalitních značkových kolekcí se 30 - 70 % slevou. Mezi nájemci není supermarket nebo hypermarket až na výjimky bývá umístěno na hranicích velkoměsta.

Nejsou zde k dispozici služby typu čistírna nebo lékárna, protože zákazníci sem nejezdí pravidelně v krátkých časových úsecích Outletová centra slouží lidem z velké spádové oblasti. Jezdí sem zákazníci,  kteří to do outletového centra mají obvykle až 90 minut a lákají je kvalitní značky za příznivé ceny.

Zákazníci navštěvují outletové centrum kvůli konkrétním značkám a sortimentu zboží, které nebývá předmětem běžné každodenní spotřeby - jezdí sem tedy často nárazově.

Pro milovníky slev

Outletové centrum vzniká obvykle u velkých aglomerací a v závislosti na velikosti země jich je v celém státě pouze několik (mluvíme-li o Evropě s ohledem na hustotu jejího osídlení). Zákazníci navštěvují outletové centrum obvykle cíleně (i s ohledem na větší vzdálenost a nutnost plánování), často několikrát ročně.

Rozdíl mezi tradičními obchodními centry a outletovými centry je také v jejich obsazenosti nájemci. Zatímco u úspěšných tradičních obchodních center činí jejich obsazenost v den otevření více než 70 % plochy, outletová centra se nájemci zaplňují postupně a jejich obsazenost v den otevření se v Evropě běžně pohybuje okolo 50 %.

První outletové centrum v Praze se otevře již v půlce listopadu. Ve štěrboholské Fashion Areně budou zastoupeny sportovní značky Nike, Adidas, módní konfekce Pietro Fillipi či Mango ale i parfumerie Fann.