Hlavní obsah

Na trhu je těhotenský test, kterým si ženy mohou samy zjistit pohlaví dítěte

Novinky, Alžběta Trousilová

Na trhu v USA se objevil test, díky kterému těhotné ženy samy zjistí, zda jejich potomek bude dívka či chlapec. Test moči lze provádět už od desátého týdne těhotenství, trvá deset minut.

Článek

Test vyvinula společnost IntelliGender. Výrobek funguje podobně jako běžný těhotenský test. Pokud se proužek v nádobce s močí zbarví oranžově, znamená to, že dítě bude holčička, pokud zelenohnědě, bude dítě chlapec.

Výsledek není stoprocentní, výrobce tvrdí, že pravděpodobnost, že se opravdu narodí pohlaví, které test určil, je asi 80 procent.

Přípravek má zatím povolení dostat se na trh v 11 zemích, v USA za něj zájemci dají zhruba 35 dolarů (asi 700 korun). Pořídit se dá i na internetu.

Přípravek má hodně příznivců i odpůrců. Obě strany poukazují na totéž - že si rodiče mohou vybrat, zda chtějí syna či dceru. Jedni tvrdí, že je to dobře, jiní nikoliv. "Když má žena například tři dívky a chtěla by chlapce a je ochotná kvůli tomu ještě jednou otěhotnět a porodit, v desátém týdnu takto zjistí, zda dítě bude chlapec a pokud ne, může těhotenství přerušit a zkusit to znovu. Takže není překvapivé, že mezi rodiči bude o tento test zájem," řekla CNN Jennifer Parksová z univerzity z Loyola v Chicagu.

Příznivci také tvrdí, že rodiče už brzy po otěhotnění získají k dítěti vztah, když ví, jakého je pohlaví.

Kritici se bojí potratů

V některých zemích má ale své kritiky. Už ho například odmítly Indie a Čína. Tam lidem velmi záleží na tom, zda mají dívku či chlapce a například v Číně by zřejmě ženy šly na interrupci, pokud by v 10. týdnu těhotenství zjistily, že čekají dívku.

"V některých zemích jsou z kulturních důvodů preferováno chlapci a jít na potrat, pokud ženy čekají dívku, je tam běžné," řekl Anthony Lauinger. Bojí se, že právě ženy přistěhovalců z asijských zemí by to v USA mohly zneužít a rodit spíše chlapce.

Více o tom, jak fungují těhotenské testy a kdy si test udělat zjistíte ve videu na stream.c.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám