Hlavní obsah

Gestikulace usnadňuje výuku matematiky

Britští odborníci tvrdí, že používání gest může výrazně urychlit a usnadnit učení složitých matematických či logických operací. Vědci z University of Rochester doporučují dětem při učení, aby používaly výrazná emocionální gesta rukou. Ta jim pomohou snáze si vštěpit nové pojmy a uchovat je dlouhodobě v paměti.

Gestikulace usnadňuje výuku matematiky

Jedinci, kteří takto pracovali s britskými experty, si až třikrát více pamatovali matematické operace ve srovnání s těmi, kteří se učili bez gestikulace.

"Víme již nějakou dobu, že gesta používáme při konverzaci, abychom do ní přidali nějakou informaci, dokonce i když ne zcela jasně víme, jak se ta informace k vyřčenému vztahuje," tvrdí Susan Wagnerová Cooková, vedoucí výzkumného týmu z University of Rochester.

Ve studii Cookové si 90 procent dětí, které se učily algebraické operace při používání gest rukou, pamatovalo naučené dovednosti ještě za tři týdny. Ale když se sledovaní jedinci učili jen při používání řeči bez gestikulace, pamatovalo si jich naučené matematické pojmy jen 33 procent.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků