Hlavní obsah

Děti nesnídají a dostávají špatné svačiny

Dětská dopolední přesnídávka by podle odborníků na výživu měla pokrýt asi deset až 15 procent jejich denního energetického příjmu. Děti by měly jíst pětkrát až šestkrát denně. Odpolední svačina už nemusí být tak vydatná. Stačí, když pokryje desetinu energetického příjmu. Vydatněji by měly svačit aktivně sportující děti.

Děti nesnídají a dostávají špatné svačiny

Základem vyvážené dopolední svačiny může být například celozrnný rohlík nebo chléb namazaný rostlinným tukem se šunkou či sýrem. Další možností mohou být různé tvarohové pomazánky, které se dají koupit i hotové a šetří čas. Určitě by nemělo chybět ovoce či kousek zeleniny, výběr opět záleží na chuti. 

Podle agentury Quent odhalil nedávný průzkum, že 58 procent českých dětí doma pravidelně nesnídá a 17 procent nesvačí vůbec nebo jen někdy. Navíc děti, které svačí, mají nejraději bílé rohlíky a housky, různé salámy a uzeniny, tavené sýry a sladkosti. Málo potěšující je prý i nízká konzumace ovoce - pouze 22 procent dětí si je nosí do školy pravidelně. Přednost by mělo dostat ovoce s nižším obsahem cukru, například pomeranče a grepy nebo zelenina. 

V důsledku vynechávání dopoledních jídel mají děti větší hlad u oběda či večeře a snědí mnohem větší porci. Tělo takový nápor energie nedokáže rychle zpracovat a má tendenci si ji ukládat do zásoby "na horší časy". Následkem opakovaného přejídání může být nadváha nebo dokonce obezita. 

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků