Celá školská soustava stále vychovává zaměstnance, je nutné podpořit aktivní přístup k podnikání," říká Petr Kolátor z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Podle něj je nejlepší soustředit se na děti už na druhém stupni základní školy, aby se mohly na podnikání připravit s předstihem.

"Přestože žijeme už dlouho ve státu s tržní ekonomikou, lidé se v této problematice málo orientují," myslí si Viktor Vojtko z Nadačního fondu Arnošt. Podle něj děti dobře zvládají například formou příběhů látku, se kterou mají často problém i dospělí. Odborníci se domnívají, že zavedením výuky ekonomické gramotnosti se budou díky dětem v problematice lépe orientovat i jejich rodiče.

Záměr podporuje i ministerstvo financí. Chce, aby učitelé zařadili pojmy jako rozpočet nebo inflace do hodin matematiky a základů společenských věd. Fond Arnošt plánuje Tajný deník Barborky Syslové přeložit do angličtiny, aby se učitelé mohli ekonomii věnovat i při výuce jazyků.

Nadační fond Arnošt na podporu finančního vzdělávání byl zřízen v roce 2005. Publikuje a doporučuje knihy a materiály, podle kterých by se děti ve školách měly ekonomické gramotnosti učit. Vydává také počítačové hry, například Cash Flow 101 nebo Akcie a Opce, díky kterým se děti mohou základům ekonomie učit i doma. Zakládá také kluby Sysla Arnošta, ve kterých se děti po vyučování hravou formou seznamují s podnikáním.