Salóny v New Yorku a po celých Spojených státech nacházejí ochotnou klientelu už i u mladých dívenek, které ještě ani nezačaly střední školu.

To, že ze zkrášlovací židle nedosáhnou na zem, jim nevadí a nevadí to ani majitelům salónů, kteří na dětech pěkně vydělávají. Studia nabízejí jedenáctiletým holčičkám trhání obočí a dokonce i pubického ochlupení, sdělil server MailOnline.

Některé salóny zašly údajně tak daleko, že holčičkám nabízejí holení intimních partií voskem. Matka jedné takové dívky vystoupila v pořadu Good Morning America (GMA) kde sdělila, že v této bolestivé a intimní proceduře vidí nutnost – pro její jedenáctiletou dceru!

"Mám pocit, že je to součástí hygieny,“ řekla. „Sama to dělám také a přijde mi, že je lepší začít s tím co nejdříve. Stejně to postupem času bude dělat.“

Nabídka i pro malé zákaznice

Majitelka salónů Beehives a Buzzcuts řekla pro pořad GMA: „Na trhu se i pro holčičky najde místo, kde pro sebe dostanou nějaký ten speciální čas a trochu lásky.“

Do salónu zajdou mladé slečny třeba před tanečními kurzy, aby si nechaly poprvé vytrhat obočí.

Praktiky upoutaly pozornost kritiků, kteří ve zkrášlování vidí sexualizaci malých dívek. „Je důležité učit děti, že se počítá i lidské nitro a nejen vzhled,“ navrhuje kritička dětského zkrášlování Dana Edellová.

"Pokud řeknete své dceři: v sobotu pojedeme na šest hodin do kosmetického salónu, kde si necháme vymodelovat nehty, vytrhat obočí a narovnat vlasy, jak jí tím potom naučíte, co je v životě důležité?“ sdělila Edellová serveru ABC. "Potom si bude dítě myslet, že nejdůležitější je věnovat svůj čas a peníze do věcí, které jí dělají hezčí."

Beznadějná posedlost vzhledem

Edellová dále tvrdí, že kosmetický průmysl má na svědomí posedlost perfektním vzhledem. "Lidi z marketingu jim budou určitě říkat, že nejsou dost hezké, a proto si musí koupit make-up a že si musí vytrhat obočí a rovnat vlasy. Musíte tyto věci změnit," řekla pro GMA.

„Mladá, dospívající děvčata jsou na tato témata obzvláště citlivá. Věřím, cítím to, že malé holčičky jsou právě teď největším marketingovým cílem."