Co se týče zdraví, neukazují celosvětové průzkumy příliš pozitivní výsledky. Mnoho lidí trápí obezita, tento jev je stále častější i mezi mladistvými a dětmi. Jedním z kroků, jak u dětí tento stav omezit, je nejen pohyb, ale právě i zdravá strava. Bohužel velké procento dětí a mladistvých má se správným stravováním problémy, u mnohých v jídelníčku najdeme tučná a kalorická jídla, naopak zelenina a ovoce se vyskytují jen sporadicky, někdy vůbec ne.

I když se rodiče snaží především svým menším ratolestem do jídelníčku nějakým způsobem zeleninu dostat, mnohdy to končí stejně. Malé děti totiž bývají v "zeleninovém bojkotu" velmi vytrvalé, a tak ona zdravá příloha často končí "rozpatlaná" na talíři nebo rovnou v koši. Vědci se proto rozhodli, že zjistí, jak a zda vůbec se dají děti přesvědčit alespoň k občasné konzumaci zeleniny.

Jídlo a emoce 

Francouzští vědci skupině 120 dětí a mladistvých při pokusech ukazovali různé fotografie lidí při jídle.

V prvním celkovém pohledu mladiství věnovali nejvíce pozornosti tělesné váze zobrazeného člověka. Z toho vyplynulo, že i když daný člověk na obrázku jedl zdravé jídlo, ale byl obézní, jen velmi málo mladistvých by si tuto potravinu dalo také k jídlu, uvedl server Fox News.

Menší děti měly oproti mladistvým složitější reakce. Pokud bylo na obrázku nějaké jejich velmi oblíbené jídlo (čokoláda, sušenky apod.) bylo jim jedno, zda je daný člověk hubený nebo tlustý. Pokud se ale člověk na fotce usmíval a tvářil spokojeně, jejich touha po tomto jídle vzrostla (a to i když se nejednalo zrovna o oblíbené jídlo), bez ohledu na hmotnost konzumenta. Jestliže se naopak člověk tvářil při jídle znechuceně, negativita dětí vůči dané potravině se výrazně zvětšila, a to opět bez ohledu na hmotnost.

Podle toho vědci usoudili, že především menší děti jsou do velké míry ovlivněny tím, jak se při konzumaci daných jídel lidé tváří. Pokud tedy například rodiče jedí zeleninu a tváří se u toho spokojeně, lze prý i děti, které zeleninu zrovna moc nemusí, k její konzumaci snáze přesvědčit. Teenageři jsou naproti tomu mnohem více ovlivňováni samotnou hmotností konzumentů.

Výsledky studie byly zveřejněny v časopise Obesity.