Druhým nejčastějším tématem byly podle tiskové zprávy Linky bezpečí rodinné vztahy.

Na téma rodinných vztahů přijala loni Linka bezpečí 6 215 hovorů. Obavy z reakce rodičů byly důvodem pro 19 % volajících, přehnaná přísnost rodičů pro 15 % a problémy v komunikaci v rodině pro 9 % dětí a dospívajících, kteří zvedli telefon.

Přibývají hovory na téma sebevražda

„V posledních letech na Lince bezpečí zaznamenáváme nárůst hovorů na téma sebevražedné tendence,“ upozornila Hana Petráková, vedoucí Linky bezpečí. “Zatímco v roce 2007 to bylo 194 hovorů, v roce 2008 již 364 hovorů a v loňském roce přijala Linka bezpečí 501 hovorů s touto tématikou,“ dodala.

Roste také počet dovolání na téma internet. Zejména kvůli bezpečnosti na internetu. V roce 2008 to bylo jen 23 hovorů na toto téma, loni již 156.

„Celkově shledáváme, že dlouhodobě klesá počet všech přijatých dovolání na Linku bezpečí, avšak roste počet tématických hovorů. To je velmi příznivý trend, neboť klesá počet dovolání, při kterých děti službu pouze testují“, řekla Hana Petráková.

Kvůli rostoucímu zájmu o elektronické služby LB byla letos prodloužena provozní doba Chatu LB, který je k dispozici každý všední den od 15 do 19 hodin.

Linka bezpečí je partnerem kombinovaného evropského projektu Safer Internet Cz, v rámci kterého provozuje asistenční linku pomoci www.pomoconline.cz. V letošním roce má být posílena preventivní kampaň projektu Pomoconline.cz, jejímž sloganem je: „Na internetu nikdy nevíš, kdo je na druhé straně.“

Linka vzkaz domů 800 111 113, 724 727 777

Linka vzkaz domů, která je další službou, pomáhá dětem a dospívajícím na útěku z domova či z ústavního zařízení i těm, kdo útěk teprve zvažují. Je také k dispozici dětem a dospívajícím vyhozeným z domova. Tato linka nabízí zprostředkování konference s rodiči, ostatními příbuznými či odbornými institucemi, které mohou dětem pomoci. Loni se kvůli útěku či vyhození z domova uskutečnilo 679 hovorů, což představuje v průměru dva telefonáty denně.

Rodičovská linka 840 111 234

Důležitou službou je také Rodičovská linka, která je určena rodičům, prarodičům a pedagogům základních i středních škol. Služby zajišťují psychologové s dlouhodobou praxí v rodinném a výchovném poradenství. Po telefonu poskytují krizovou intervenci, výchovné a rodinné poradenství dospělým, kteří mají problémy s výchovou dětí a mladistvých. „Rodičovskou linku kontaktují například i občané v případě podezření na týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte ve svém okolí,“ vysvětluje Lucie Pešková, ředitelka Sdružení LB. Loni přijala Rodičovská linka celkem 698 hovorů.