Tábor se dá reklamovat tři měsíce po návratu potomka z pobytu, postup je stejný jako v případě reklamace jiné rekreace. Důvodem pro reklamaci jsou podle mluvčího SOS Jana Mišurce třeba nevyhovující hygienické podmínky, pokud jsou prý s nimi rodiče nespokojeni, mohou dát podnět ke kontrole tábora na krajskou hygienickou stanici.

Dalším důvodem pro reklamaci je také zajištění stravování. Organizátor musí mít třeba přesně vymezené prostory ke skladování potravin nebo stanovit zakázané potraviny, které děti na táboře nesmí jíst. "Ze zákona je například také zakázáno uchovávat již uvařená jídla z oběda pro pozdější konzumaci, například k večeři," upozornil Mišurec.

Je nutné uvést přesný důvod reklamace

Při reklamaci by měli rodiče poslat pořadateli rekreace doporučený dopis, ve kterém uvedou důvody své nespokojenosti a navrhnou adekvátní odškodnění. Kdyby například na jazykový tábor za 5 000 korun nezajistil pořadatel jazykového lektora, je přiměřené žádat poloviční slevu.

"Bohužel pokud vám organizátor reklamaci v třicetidenní lhůtě zamítne, je poté možné se obrátit pouze buď na mimosoudní řešení sporů nebo na soud," uvedl Mišurec. Pokud si rodiče s reklamací neví rady, mohou se obrátit na poradenskou linku SOS 900 08 08 08 nebo na jejich internetovou poradnu.