Odborníci z Harvardské univerzity a z nemocnice v Bostonu sledovali po dobu osmi let 18 555 pacientek ve věku 24 až 42 let, které během této doby buď otěhotněly, nebo se o početí potomka snažily.

Všechny tyto ženy podstoupily podrobná gynekologická vyšetření a odpovídaly na řadu otázek týkajících se pravidelnosti menstruačního cyklu a možných poruch ovulace. Lékaře navíc zajímalo i přesné složení jejich jídelníčku – co, v jakém množství a jak často jedí.

Během výzkumu se poruchy ovulace a menstruace objevily až u 438 žen a to z velké části u těch, které denně jedly více než dvě jídla chudá na tuky. Naproti tomu u žen, které si dopřávaly jídlo s vyšším obsahem tuku (třeba smetanové jogurty nebo i zmrzlinu) více než jednou denně, lékaři zjistili o 25 % nižší riziko poruch ovulace a s tím spojených potíží s otěhotněním.

Nic se nemá přehánět

"Samozřejmě nic se nemá přehánět a i s tukem je nutné nakládat opatrně. Nicméně pokud toužíte otěhotnět je vhodné změnit své stravovací návyky. Především se nesnažte hubnout, naopak zařaďte do svého jídelníčku plnotučné mléko, jogurty a sýry a nebraňte se ani zmrzlině. Stačí ale sníst dva takové pokrmy denně, víc by už nemuselo být žádoucí," doporučují odborníci na serveru www.zenska-neplodnost.cz .

Pokud se vám podaří otěhotnět, pak se již opět můžete vrátit ke svým light výrobkům. Není pravda, že během těhotenství živíte dva. Spíše dbejte, aby vaše strava obsahovala dostatek kyseliny listové a bílkovin.