A je z ní zřejmé, že nejvíce škodí excesivní konzumace televize a internetu dětem ve věku mezi deseti a třinácti roky. Podle psychologů většina reklamních agentur při tvorbě spotů a tiskovin „přímo využívá mechanismu tlaku vrstevníků“ – efektu, kdy jsou jedinci nejdoucí v módním proudu většiny vytlačováni na okraj a vnímáni jako neplnohodnotní. Navíc roste trend zdůrazňovat dětem a mladistvým, že „jsou tím, co vlastní.“

„Děti dnes znají nejintimnější detaily ze života slavných, kteří jsou bohatší a fyzicky dokonalejší, než budou kdykoli ony samy. Tento tlak nevyhnutelně zvyšuje očekávání a snižuje sebevědomí,“ varují autoři studie, kteří sledovali na pětatřicet tisíc dětí.

Teenageři bombardovaní médii propagovaným konzumerismem jsou psychicky velmi labilní. Jejich duševní pohoda je výrazně ohrožena a zažívají mnohem více stresu než předchozí generace. Psychické problémy má dnes každé desáté dítě ve věku mezi pěti a šestnácti lety.