Hlavní obsah

Cílená reklama v televizi a na internetu snižuje sebevědomí dětí

– LONDÝN

Příliš mnoho sledování televize a trávení času na internetu vede u mladistvých k předčasné sexualizaci, nabourávání sebevědomí, beznaději, přehnaným očekáváním, materiálnímu vnímání světa a celkovému poškození mentálního zdraví. S tímto závěrem přišla studie vypracovaná pro britskou vládu.

Foto: Profimedia.cz

Před pár lety ještě netušili, co je počítač, a dnes už děti bezstarostně využívají internet.

Článek

A je z ní zřejmé, že nejvíce škodí excesivní konzumace televize a internetu dětem ve věku mezi deseti a třinácti roky. Podle psychologů většina reklamních agentur při tvorbě spotů a tiskovin „přímo využívá mechanismu tlaku vrstevníků“ – efektu, kdy jsou jedinci nejdoucí v módním proudu většiny vytlačováni na okraj a vnímáni jako neplnohodnotní. Navíc roste trend zdůrazňovat dětem a mladistvým, že „jsou tím, co vlastní.“

A je z ní zřejmé, že nejvíce škodí excesivní konzumace televize a internetu dětem ve věku mezi deseti a třinácti roky. Podle psychologů většina reklamních agentur při tvorbě spotů a tiskovin „přímo využívá mechanismu tlaku vrstevníků“ – efektu, kdy jsou jedinci nejdoucí v módním proudu většiny vytlačováni na okraj a vnímáni jako neplnohodnotní. Navíc roste trend zdůrazňovat dětem a mladistvým, že „jsou tím, co vlastní.“

A je z ní zřejmé, že nejvíce škodí excesivní konzumace televize a internetu dětem ve věku mezi deseti a třinácti roky. Podle psychologů většina reklamních agentur při tvorbě spotů a tiskovin „přímo využívá mechanismu tlaku vrstevníků“ – efektu, kdy jsou jedinci nejdoucí v módním proudu většiny vytlačováni na okraj a vnímáni jako neplnohodnotní. Navíc roste trend zdůrazňovat dětem a mladistvým, že „jsou tím, co vlastní.“„Děti dnes znají nejintimnější detaily ze života slavných, kteří jsou bohatší a fyzicky dokonalejší, než budou kdykoli ony samy. Tento tlak nevyhnutelně zvyšuje očekávání a snižuje sebevědomí,“ varují autoři studie, kteří sledovali na pětatřicet tisíc dětí.

A je z ní zřejmé, že nejvíce škodí excesivní konzumace televize a internetu dětem ve věku mezi deseti a třinácti roky. Podle psychologů většina reklamních agentur při tvorbě spotů a tiskovin „přímo využívá mechanismu tlaku vrstevníků“ – efektu, kdy jsou jedinci nejdoucí v módním proudu většiny vytlačováni na okraj a vnímáni jako neplnohodnotní. Navíc roste trend zdůrazňovat dětem a mladistvým, že „jsou tím, co vlastní.“„Děti dnes znají nejintimnější detaily ze života slavných, kteří jsou bohatší a fyzicky dokonalejší, než budou kdykoli ony samy. Tento tlak nevyhnutelně zvyšuje očekávání a snižuje sebevědomí,“ varují autoři studie, kteří sledovali na pětatřicet tisíc dětí.

Teenageři bombardovaní médii propagovaným konzumerismem jsou psychicky velmi labilní. Jejich duševní pohoda je výrazně ohrožena a zažívají mnohem více stresu než předchozí generace. Psychické problémy má dnes každé desáté dítě ve věku mezi pěti a šestnácti lety.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám