Podle nové britské studie totiž poruchou hyperaktivity a nedostatku pozornosti trpí jen necelá polovina těch dětí, které s takovou nálepkou přicházejí do školy. Zbytek patří spíše do skupiny zdravých, leč špatně vychovaných jedinců. A právě rodičovská výchova by se měla podle britských expertů „léčit“, protože ta selhává stále častěji.

Děti s ADHD se nedokáží soustředit na školní práci či hru a snadno je mnoho věcí rozptýlí, jsou zapomětlivé nebo nedokáží uposlechnout instrukcím dospělého. Většinou jsou také přehnaně hlučné, nepokojné, často příliš mluví a skáčí do řeči druhým dětem i dospělým.

„Neposlušné děti mohou v určité míře představovat symptomy, ale někdo s ADHD je má prostě stále,“ uvedl profesor Benjamin Keene pro britský list Daily Telegraph.

Jeho tým se zabýval 52 dětmi, u nichž rodiče a pedagogové popisovali symptomy ADHD. Po roční terapii a sledování ale Keene zjistil, že pouze 14 dětí má mentální potíže a pouze šest skutečně rozvinutou hyperaktivní poruchu. Zbytek připadal na špatné chování následkem nepatřičné výchovy.