"Maminka si koupí jeden podvozek a na něj si od autosedačky přes hlubokou korbu až po sportovní sedačku nacvaká všechno a v podstatě ušetří. Má jeden kočárek, a pokud funguje a je dobrý, nemusí už vybírat a shánět jiný," popisuje výhody trojkombinací Jitka Buřilová ze společnosti Babywelt.cz.

Tento typ kočárku je žádaný i podle Renaty Štefaničové z firmy Malvík. "Nyní je to určitě trend, nevýhodou může být jen cena - v ceně je často zahrnuta kvalita" dodala Štefaničová.

Dalším trendem je výroba stále menších a užších korbiček. "Když se dítě narodí a je tam (v kočárku) jakoby schoulené, tak je to samozřejmě lepší pro jeho psychiku. Když je ale dítěti půl roku a tlačí ho to ze všech stran, tak už to moc dobré není," podotkla Buřilová.

Dodala, že některé firmy se přizpůsobí a korbičky dělají větší. "Další věc ale je, že výrobci počítají s tím, že hluboké kočárky jsou jen do půl roku dítěte, které už potom jezdí ve sportovních kočárcích," řekla Buřilová.

Optimální přechod z hlubokého do sportovního kočárku by měl proběhnout kolem sedmi měsíců

Podle dětské lékařky Magdaleny Roubínkové je optimální doba na přechod od hlubokého ke sportovnímu kočárku zhruba sedm měsíců. "Dítě už pak v kočárku nezůstane a musí mít kšíry. Kočárky se teď ale vyrábí malé a hlavně úzké, šířka 70 cm je už pro sedmiměsíční dítě nedostatečná," dodala Roubínková.

Pokud ale podle ní půlroční dítě přejde z hlubokého do sportovního kočárku, tak mu to neublíží.

Cenové rozmezí kočárku se pohybuje od zhruba pěti do 30 000 korun. České maminky podle Buřilové volí zlatou střední cestu a kočárky kupují za zhruba 15 000 korun. Důležité je vědět, co všechno cena zahrnuje. Většinou jde o pláštěnku a zimní fusak. K dokoupení pak firmy nabízejí slunečník, držák na lahve, zimní kola a další příslušenství.