Podzim je období, které s sebou kromě citelného ochlazení velice často přináší také nepříjemné deprese, které dokážou potrápit naši psychiku. Způsob, jak se takových depresí zbavit, je velice jednoduchý. Postačí krátké ranní cvičení.

Během cvičení se do krve vyplavuje vysoké množství endorfinů, kterým se jinak  přezdívá hormony štěstí. Co z toho vyplývá? Během pár minut, které ráno věnujete cvičení, můžete zlepšit svou náladu na celý den.

1. Dámský klik

Cvik zapojí celou horní polovinu těla. Klekněte si, položte dlaně před vás na zem tak, aby mezi nimi byla mezera větší, než je šířka vašich ramen. Po celou dobu cviku držte rovný a pevný střed těla a hlavu přirozeně v prodloužení páteře. S nádechem pokrčte paže a spusťte trup až těsně nad zem. Poté s výdechem trup opět vytlačte do základní pozice.

2. Výpady s výskokem

Levou nohou udělejte dlouhý krok vpřed. Následně pokrčte pravou nohu tak, aby se koleno lehce dotklo země. Ze spodní pozice pokračujte výskokem do vzduchu. Jakmile se odrazíte od země, rychle vystřídejte nohy a pokračujte rovnou do dalšího výpadu.

3. Přítahy kolen k čelu vsedě

Sedněte si na zem, zapřete se pažemi za tělem a zvedněte pokrčené nohy nad zem. Nadechněte se a současně nohy co nejvíce propněte. Abyste se nepřevážila, posuňte trup lehce do záklonu. Nyní následuje výdech, při kterém zvedáte trup a současně přitahujete kolena co nejblíže k čelu. V této pozici můžete zakulatit záda. Soustřeďte se na to, aby při přítahu nebyl v břišní dutině žádný vzduch.

Pro každý ze cviků použijte 12 opakování a mezi jednotlivými cviky zkraťte pauzy na minimum. Celý okruh opakujte alespoň 3x. Během těchto několika málo minut rozpumpujete krevní oběh, prokrvíte a zahřejete svaly a vyplavíte do organismu dostatek endorfinů, které vaši špatnou náladu spolehlivě zaženou.

Chcete být ve formě i na podzim? Jací jsou tři nejlepší pomocníci, zjistíte na webu Supertělo.cz.