„Mademoiselle North West” stálo na kartičce, umístěné na židli v první řadě přehlídky značky Givenchy na Fashion Weeku v Paříži. Dcera slavného páru oslavila před třemi měsíci své první narozeniny a už jí patří přední místa na světových přehlídkách. Mimochodem, dívčino jméno znamená v překladu „severozápad”.

Dítě jako doplněk

Její matka si vždy až křečovitě dává záležet na tom, aby její dcera do posledního puntíku ladila s jejím vlastním outfitem. Vezme si krajkované sexy body? Její dcera pak musí mít poloprůsvitné, krajkou na hrudi ozdobené triko. Má náladu na šedou? Malá North je oblečena do šedých tepláků.

North Westová musí za každou cenu ladit se svou matkou, Kim Kardashianovou

North Westová musí za každou cenu ladit se svou matkou Kim Kardashianovou.

FOTO: Profimedia.cz

Malá holčička zřejme půjde po stopách své matky

Malá holčička zřejmě půjde po stopách své matky.

FOTO: Profimedia.cz

Nosí ty nejdražší boty, jejichž podrážky jsou vždy sněhobílé, protože ji její rodiče jen málokdy pustí z náručí. Na fotkách od paparazzi bývá povětšinou zamračená. Není divu, když jí do obličeje neustále „šlehají” blesky z fotoaparátů.

Astronomicky drahá výbavička

Ve třinácti měsících dokonce účinkovala v reklamě na módní a velice luxusní značku Chanel. Oblečená do kašmírového svetru, v uších perlové náušnice a po ruce ikonickou, prošívanou „chanelku” za desítky tisíc. Nad malou modelkou je pak citace módního gurua Karla Lagerfelda: „Na módu není nikdy příliš brzy.”

Ve svém šatníku ale holčička nemá jen Chanel. Pravděpodobně její mini modely značek Lanvin, Givenchy nebo Celine daleko cenou astronomicky přesahují oblečení, které svým dítkám kupují normální obyčejné matky. Rodiče malou North West stylizují do role vysoce módního dítěte. Ale je to dobře?

North Westová

North Westová

FOTO: Profimedia.cz

Jaké to může mít dopady na dítě?

Psychoterapeutka Karin Řeháková říká, že rodiče běžně oblékají své ratolesti tak, aby se to líbilo jak jim, tak i okolí. Podle ní jde o naprosto normální potřebu milujících rodičů. Ovšem vše má své meze. „Hranice, kdy je to běžnou součástí životního stylu rodičů a kdy se z této činnosti stává způsob, jak demonstrovat svou úspěšnost a prosperitu, a z dítěte se stává jeden z dalších drahých módních doplňků, je velmi pružná,” upozorňuje.

Jenomže VIP dětí přibývá a Řeháková říká že „ jejich život není právě šťastný a jako dospívající a dospělí selhávají ve svých vlastních životech, a to právě vinou odlišnosti.” Odlišnost se v nich úporně snaží demonstrovat právě jejich slavní a bohatí rodiče.

„Tyto děti nežijí v normálním světě. Je třeba si položit otázku, co se stane, až se samy ožení/vdají či si budou muset najít práci a samy se živit,” ptá se psycholog Jeroným Klimeš.

Lásku a city si ale nemohou koupit. „Hledání skutečných hodnot do budoucnosti se pak může pro tyto dětské ikony bohatství stát mnohem těžší než pro 'obyčejné děti',” dodává Řeháková. „Děti musí žít na zeměkouli, a ne na Marsu,” uzavírá Klimeš.