Hlavní obsah

Ženy touží po luxusu, ale pokukují po výhodných koupích

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kabelka od francouzského módního domu Hermes, střevíčky od Jimmyho Chooa a tričko z obchodu se zlevněným zbožím Target. Taková je nákupní strategie, k níž se podle americké Národní maloobchodní federace (NRF) zřejmě začnou od letošního roku uchylovat leckteré majetné zákaznice.

Článek

Ekonomické potíže, jako vysoká cena energií, se nepozorovaně vplížily do životů žen s ročním příjmem na domácnost asi 100 000 dolarů (1,8 milionu korun). Jejich důvěra ve zdraví amerického hospodářství tudíž značně poklesla. A tak příslušnice něžného pohlaví mění zaběhnutý způsob nakupování - chodí do obchodů blíž k domovu a dál se pouštějí jen zřídkakdy.

Ženy se stávají lovkyněmi výhodných koupí

Dokonce i milovnice luxusních značek neváhají, šetří a kupují výprodejové zboží. Neváhají zaplatit za něco, po čem opravdu prahnou," vysvětluje Robin Lewis, jeden z vedoucích pracovníků společnosti Retail Vertical, pobočky firmy Goldman Sachs. "Ale nedají ani penny navíc za něco, co podle nich hodnotu uvedenou na cenovce nemá."

Asi 71 procent dotázaných žen s příjmem na domácnost přes 150 000 dolarů je podle Reuters toho názoru, že cena nedělá značku. Znamená to, že ty, které obvykle touží po výrobcích kosmetických firem Chanel či Christian Dior, nezaváhají a koupí výrobek v obchodě se zlevněným zbožím, pokud se jim zamlouvá kvalita a nabídka.

Téměř 41 procent dotázaných žen ve výzkumu odpovědělo, že pokud jde o nákupy, staly se v uplynulých šesti měsících praktičtější a realističtější.

Nejen běžné maloobchody, ale i prodejce luxusního zboží zachvátil neklid. Podle klenotnické firmy Tiffany & Co prodej jejího zboží v amerických obchodech poklesl o dvě procenta.

Reklama

Výběr článků

Načítám