Děti chtějí to, co vidí u dospělých, počítač, vrtačku, kuchyňku, fén, kosmetický salón. Velmi důležité je, aby si děti s hračkami hrály a ne, aby si hračky hrály za děti. To, že se na trhu objeví zázračné malování, které za děti nakreslí vše krásně a bez chyb, možná na chvilku potomka zabaví, ale s rozvojem osobnosti mu moc nepomůže, zároveň ho brzy přestane bavit.

Pokud mají naše ratolesti hraček příliš, brzy si jich přestanou vážit a ani si s nimi nebudou hrát. Zde je pomoc velmi jednoduchá. Vyberte jednu hračku a ostatní schovejte. Zaručeně to pomůže. Další důležitou věcí je, nekupovat znovu stejné, ani podobné hračky, které si dítě rozbije. Pokud se hasičskému autíčku ulomí kolečka, nové prostě nebude. A staré rozhodně vyhoďte. Dítě by se nemělo obklopovat rozbitými věcmi, aby to v pozdějším věku nepovažovalo za normální. Také si uvědomí, že se počet hraček nějak rychle zmenšuje a dá si příště větší pozor.

Další důležitou rolí hraček je naučit děti prohrávat. K tomu jsou vhodné zejména společenské stolní hry. Dítě pozná, že když se něco nepovede, příště to může být lepší. Také je důležité trénovat paměť a fantazii.

Veverka, která plive různě barevné oříšky naučí hry barvy a zdokonalí postřeh. Foto: Eppe

Pokud je to jen trochu možné, děti by s hračkou neměly zůstávat samy. Rodiče by si měli najít čas a alespoň na začátku svým ratolestem vysvětlit, jak hračka funguje, co se s ní dá dělat, teprve potom může mít nejen zábavný, ale i výchovný vliv.

Přenosný počítač s hlasovými a hudebními efekty bude děti nejen vzdělávat, ale spolu s počítačovou animací také bavit. Foto: Epee