Za rok zemře kvůli této módě kolem padesáti miliónů zvířat. Za účelem většího zisku se zvířata usmrcují různými způsoby, při kterých velice trpí. Používají se elektrické šoky, lámání vazu, ubití, vyhladovění nebo stahování  kožichů při vědomí. Například 99 procent tuleních mláďat je usmrceno dřív než dosáhnou dvou měsíců a 40 procent z nich je stáhnuto při plném vědomí.

Nejčastějšími chovanými zvířaty na kožešinových farmách jsou norci, lišky a činčily, mezi další patří kupodivu i psi a kočky. Skutečnosti, že kožichy pocházejí ze zvířat, která chováme jako domácí mazlíčky, se schovávají pod falešným pojmenováním.

Zvířata trpí mentálními i fyzickými nemocemi.

Stejně tak jako u hospodářských zvířat se kožešinová zvířata setkávají s malým prostorem, který jim znepříjemňuje život. Jelikož jsou tato zvířata nucená žít v nepřirozeném prostředí, trpí nemocemi a poruchami chování. Nejčastějšími nemocemi bývají otevřené zlomeniny, které nejsou ošetřeny a zvířata trpí bolestmi.

Asie, továrna na kožichy

Tato zvířata jsou zabíjena především kvůli kabátům, kloboukům, golfovým a pracovním rukavicím, zdravotnickým a ortopedickým produktům, ozdobným doplňkům, bubnům a jiným hudebním nástrojům, automobilovému čalounění, také k výrobě roztomilých figurek. 

Mezi největší dovozce patří Asie, která má dobré klima pro rozmnožování zvířat a pro kvalitu kožešin. Díky dobrému výdělku asiati vyvinuli takzvané rozmnožovací farmy, kde se chovají psi i pro maso. Oblíbeným plemenem pro tento průmysl je Německý ovčák, protože jeho srst je kvalitní a dobře zbarvená. Na jeden takový kožich je zapotřebí deset psích životů.

I psi se často stávají módním doplňkem.

Protože zabíjení zvířat začalo být prováděno těmito krutými způsoby, byl vytvořen program Obchod bez kožešin, který vznikl na základě spolupráce a podpory organizací a subjektů sdružených v mezinárodní koalici Fur Free Aliance. V České republice je s nimi spojena organizace Svoboda zvířat.

Kožešinová móda se vrací

Tento program podporuje obchod bez kožešin, pro který se rozhodnou návrháři, výrobci či  prodejci. Firma, která se rozhodne pro obchod bez kožešin, podepíše závaznou smlouvu, dostane pro svůj obchod registrované logo lišky, kterým zaručí, že nepodporuje výrobu pravých kožešin.          

V devadesátých letech kampaně působily na potencionální zákazníky. Modelky nechtěly předvádět kožichy, dnes se však tato móda vrací. Příkladem toho je například Naomi Campbelová, která dříve odmítala předvádět a nosit kožichy. Dnes tak dělá jak na přehlídkách, tak ve svém soukromí.

Alternativou těchto chovů je program Obchod bez kožešin.

Mezi známé ochránkyně zvířat patří i Pamela Andersonová, která dostala v roce 1999 cenu za kampaň proti kožešinám. Dalším příkladem je manželka bývalého člena skupiny Beatles Heather Millsová McCartneyová, která požádala o zákaz obchodování s psími a kočičími kožešinami v EU, nebo Brigitte Bardotová, která je zakladatelkou spolku na ochranu zvířat.