"Mikáda jsou letním hitem, který si Češky velmi oblíbily. Vlasy si neváhají zkrátit ani dlouhovlásky. Dnes jsem třeba ostříhala na mikádo zákaznici původně s vlasy až po záda," uvedla kadeřnice pražského salonu Bomton Pavla Nováková. 

Trendy mikádo česká kadeřnictví stříhají za 300 až 1000 korun. Je-li v úpravě vlasů zahrnutá i barva či speciální vlasová kúra, návštěva kadeřníka se může prodražit až na čtyři až pět tisíc korun. 

Podle stylistů jsou v módě hlavně asymetrická mikáda, která jsou prostříhaná a odlehčená. "In jsou lehké stupňovité střihy, díky kterým získá účes objem. Mikáda tak nejsou klasicky rovně zastřižená," zmínila Jarmila Gyöngyösiová, spolumajitelka pražského salonu krásy Mio Faccia.

Podle ní jsou moderní i ofiny, které však stejně jako mikádo nesmějí být rovné. "Trendy ofiny jsou kratší i delší, musí být ale šikmé či jemně zoubkované," uvedla Gyöngyösiová.

Kulatým obličejům mikádo moc nesluší

Zákaznice se při volbě účesu často inspirují u celebrit. "Největším hitem jsou asymetrická mikáda, klientky si tak nejčastěji přejí být ostříhány jako Victoria Beckhamová," popsala přání zákaznic Pavla Nováková.

Mikádo podle ní sluší nejvíce drobným a oválným obličejům, které snesou optické rozšíření. "Mikádo dodává objem a obličej lehce rozšíří, proto není vhodné pro kulaté obličeje. Díky různým střihům se dá ale mikádo upravit téměř pro každý typ tváře," vysvětlila.

"Mikádo nejlépe sluší jemným drobným typům. Nevhodné je například pro ženy s hranatým obličejem. V jejich případě je lepší vlasy nechat delší a sestříhané," doplnila Gyöngyösiová.

Podle vizážistů jsou letos v létě aktuální i dlouhé vlasy, ty by ale měly být podle trendů zvlněné. "Moderní jsou hlavně volné až rozcuchané vlny, které v kombinaci s opálenou pletí působí sexy," zmínil se stylista Kája Pavlíček. Dodal, že na trvalou se zákaznice příliš neobjednávají. "Radši si vlasy kulmují či natáčejí, a můžou tak být pokaždé jiné," podotkl.

Zájem o mikádo letos odstartovala Madonna

Základy mikáda vznikly ve dvacátých letech minulého století, kdy si ženy poprvé ustřihly vlasy, a ukázaly tak svoji šíji a ramena. Jejich účesem se v šedesátých letech inspiroval francouzský kadeřník Vidal Sassoon, který v roce 1963 vytvořil krátký nadýchaný účes na hlavě herečky Nancy Kwanové. Mikádo, tehdy zvané klasický bob, se tak v šedesátých letech stalo hitem.

Letošní zájem o mikáda odstartovala zpěvačka Madonna, která v únoru natočila reklamu pro japonský obytný dům, v níž účinkovala v blonďaté paruce v délce po bradu.

Krátkým střihem se kromě již zmíněné Victorie Beckhamové inspirovaly také například zpěvačka Rihanna, modelka Natalia Vodianovová nebo herečka a manželka hollywoodské hvězdy Toma Cruise Katie Holmesová.

Co se týče pánských účesů, letním trendem jsou podle vizážistů delší vlasy v ležérním stylu inspirované například britskou skupinou Beatles a dalšími osobnostmi showbyznysu, které vyznávají styl nedbalé elegance.