Hlavní obsah

Obama jako první prezident USA navštívil Hirošimu. Už se to nesmí stát, řekl

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hirošima
Aktualizováno

Barack Obama v pátek jako první americký prezident přicestoval do japonské Hirošimy, která se před 71 lety stala vůbec prvním terčem jaderného bombardování na světě. Americká atomová puma tehdy srovnala město se zemí a připravila o život na 140 000 lidí.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Obama uctil památku obětí v HirošiměVideo: AP

 
Článek

Obama položil květy k památníku obětem jaderného náletu v Hirošimě a řekl, že svět nese společnou odpovědnost za to, aby se to už nikdy neopakovalo.

Americký prezident nemá v úmyslu se za nálet ze 6. srpna 1945 omlouvat ani se vracet k válečným zločinům Japonců za druhé světové války. Návštěva má být naopak gestem posílení spojenectví USA a Japonska.

"Znovu potvrzujeme alianci mezi Spojenými státy a Japonskem, jednu z nejsilnějších na světě," zdůraznil šéf Bílého domu před americkými vojáky na vojenské základně Iwakumi, kterou navštívil těsně před odjezdem do Hirošimy.

Prezident Obama se setkal mužem, který přežil nálet na Hirošimu.

Šéf Bílého domu zároveň vzdal poctu všem nevinným, kteří za druhé světové války přišli o život, a vyzval k celosvětovému snížení množství nukleárních zbraní. 

Kalkul jaderného fanatika, vzkázal Kim

Severní Korea návštěvu Baracka Obamy v Hirošimě ostře kritizovala. Státní agentura KCNA ji označila za "dětinský" politický manévr "fanatika jaderné války".

Ve zprávě, kterou KCNA vydala ve čtvrtek večer, je Obamova cesta do Hirošimy označována za největší možné pokrytectví.

Související téma:

Foto: Jonathan Ernst, Reuters

Prezident USA Barack Obama

"Je to dětinský politický kalkul. I když se Obama vydal do zničeného města, nemůže zakrýt, že je fanatikem jaderné války a původcem šíření jaderných zbraní," citovala text agentura AFP.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám