Srazily se tankovací KC-130J Hercules, na jehož palubě byla pětičlenná posádka, s dvoumístným bojovým letadlem F/A-18D Hornet. Že došlo ke srážce při doplňování paliva, jak uvádějí americká média, námořní pěchota nepotvrdila. Média se ale odvolávají na jednoho z jejích příslušníků.

V prohlášení na Twitteru pěchota jen uvedla, že „pokračují pátrací a záchranná operace po KC-130 a F/A-18, které byly součástí incidentu u pobřeží Japonska 6. prosince ve dvě ráno (středa 18:00 SEČ)“. Oba stroje se měly účastnit běžného výcviku.

Dva F/A-18D Hornety americké námořní pěchoty 533. perutě se přibližují k tankovacímu KC-130J z 352. perutě při nácviku doplňování paliva za letu

Dva F/A-18D Hornety americké námořní pěchoty 533. perutě se přibližují k tankovacímu KC-130J z 352. perutě při nácviku doplňování paliva za letu.

FOTO: Cpl. Trever Statz, ČTK/AP

Japonským silám sebeobrany a pobřežní stráži se podařilo dva příslušníky námořní pěchoty zachránit. Oba byli přepraveni do nemocnice a jsou ve stabilizovaném stavu. Jedním ze zachráněných je pilot hornetu, uvedla americká námořní pěchota.

„Jsme vděčni snaze japonských námořních sil sebeobrany, že okamžitě zareagovaly a zahájily pátrací a záchrannou operaci,“ uvedla americká námořní pěchota.

Tankovací KC-130 americké námořní pěchoty nad Japonskem

Tankovací KC-130 americké námořní pěchoty nad Japonskem

FOTO: Yuki Sato, ČTK/AP

Japonsko do pátrací akce zapojilo čtyři letadla a vrtulníky a tři lodě.

BBC upozornila, že doplňování paliva za letu je složitá operace, která vždy představuje jisté riziko, protože se dva stroje k sobě musejí těsně přiblížit. Platí to zejména o nočním doplňování paliva. Stroje F/A-18 a KC-130 navíc mají velký rozdíl v rychlosti letu, což tankování ve vzduchu komplikuje.