Vyšetřovatelé z Národní komise pro bezpečnost dopravy (KNKT) uvedli, že aerolinky Lion Air umožnily provoz stroje i přesto, že se při předchozích letech ukázaly problémy s pitot-statickou trubicí měřící rychlost a výšku. [celá zpráva]

Zaměřili se především na předposlední let z Denpasaru do Jakarty. „Během tohoto letu mělo letadlo technické problémy, ale pilot se rozhodl pokračovat v cestě,“ uvedl šéf sekce pro leteckou dopravu v KNKT Nurcahyo Utomu.

Zpráva pak zmiňuje, co technici s letadlem udělali, než odstartovalo k poslednímu letu.

Příčina pádu není jasná

„Podle našeho názoru nebylo letadlo dále letuschopné a nemělo dál letět,“ dodal Utomu. Komise proto vyzvala leteckou společnost Lion Air, aby zlepšila „bezpečnostní kulturu” a dodržovala všechny bezpečnostní standardy.

Zpráva však zatím neuvádí, co bylo přímou příčinou pádu. Zmiňuje však, že piloti měli problémy s novým bezpečnostním zařízením, které automaticky skloní nos letadla, pokud se příliš sníží rychlost a zvětší se úhel náběhu, což předchází přetažení.

Boeing o tomto novém zařízení nedostatečně informoval posádky, zmínil je jen ve výcvikovém manuálu, ale ne v operačním. Čelí proto žalobě. [celá zpráva]