Zpráva australských vyšetřovatelů uvádí, že vyplavené díly, kus ocasu a kus křídla, pocházejí „takřka jistě“ z letounu. Část křídla byla objevena vloni 27. prosince a kus vodorovné ocasní plochy letos 27. února.

KOMENTÁŘE DNE:
Velké úkoly před novou vládou se Zemanem v zádech – Úlohu vlády Andreje Babiše ve vztahu k prezidentovi analyzuje Thomas Kulidakis. Čtěte zde >>

Očima Saši Mitrofanova: Střídání světů v premiérském křesle 

Už když se díly objevily, spekulovalo se o tom, že jsou ze zmizelého stroje, protože na nich byly zachovány barvy i kódy.

Na křídle je kód 676EB napsán fontem, který používají právě malajsijské aerolinie, a ne užším, typickým pro společnost Boeing. I barva odpovídá té, kterou používají Malajsijci.

Také nápis NO STEP na kusu ocasní plochy má jiný font, než používá Boeing. [celá zpráva]

Rychlozámek na dílu odpovídá staršímu typu, který Boeing už nepoužívá, ale byl použit na strojích dodaných do Malajsie.

Flaperon z malajsijského boeingu se našel na Réunionu.

Flaperon z malajsijského boeingu se našel na Réunionu.

FOTO: Zinfos974/Prisca Bigot/Files, Reuters

Je to další potvrzení toho, že se stroj mířící z města Kuala Lumpur do Pekingu s 239 lidmi na palubě odchýlil z trasy, zamířil na jihozápad a zmizel v Indickém oceánu. Proč k tomu došlo, se však neví. Moře ze stroje vyplavilo jen pár úlomků, vrak ani černé skříňky se najít nepodařilo.

Už loni v červenci se na ostrově Réunion našel díl, který je podle vyšetřovatelů vztlakovou klapkou ze zmizelého stroje. Na díle se zachoval kód, který vypadá jako sériové číslo 676EB. [celá zpráva]

Letos v dubnu se našel další díl na Mauriciu. [celá zpráva]