Havárie si nevšimli nejen cestující, ale ani posádka, protože ztráta byla zjištěna až po přistání na kyjevském letišti Boryspil. Chybějící kus byl pak nalezen na startovací dráze v Moskvě.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Žádné další informace o okolnostech nehody moskevská letištní správa ani vedení společnosti Aeroflot médiím nesdělily. Známo ani není, kolik cestujících na pondělní lince z Moskvy do Kyjeva letělo. Na letišti Boryspil začali prý chybějící kus motoru postrádat až po „vizuálním ohledání letounu" před zpátečním letem do Moskvy.

Dvoumotorové dopravní letouny Suchoj Superjet 100 pro 110 cestujících se v Rusku vyrábějí od roku 2007, na první linku byly nasazeny o tři roky později.

Na ruských vnitrostátních i mezinárodních linkách mají nahradit starší letouny Tu-134 a Jak-42. Zatím jich bylo vyrobeno necelých sto, Aeroflot jich provozuje asi třicet.