Fugro Survey, specializující se na zkoumání hlubin, je podle deníku první soukromá společnost najatá při této pátrací operaci. Její další fáze má zahrnout oblast Indického oceánu o ploše více než 60 000 čtverečních kilometrů. Plavidlo firmy vybavené speciálním sonarem se má na tři měsíce mělo připojit k plavidlu čínského námořnictva Ču Kche-čen, zkoumajícím mořské dno.

Zatím však není zcela jasné, kdo zaplatí stoupající výdaje za pátrání po letu MH370. "Stále jednáme o sdílení nákladů, například s Malajsií," řekl šéf australského koordinačního střediska Angus Houston australské televizi ABC.

Věří, že vrak objeví

Austrálie na pátrání po zmizelém letounu vydělila 90 milionů australských dolarů (asi 1,7 miliardy Kč), nicméně skutečné náklady závisejí na tom, jak rychle se podaří vrak objevit a také na příspěvku od dalších zemí.

"Předpokládáme, že letadlo spadlo do vod, za něž zodpovídáme. Nevyhýbáme se naší odpovědnosti, přijímáme ji a poneseme za to náklady," řekl novinářům ministr financí Joe Hockey.

Úřady zůstávají přesvědčeny, že nakonec letadlo objeví, přestože až dosud se žádné trosky nenašly. Houston vychází z předpokládaného směru letu, jak se črtal z kontaktů letadla s družicemi.

Letoun společnosti Malaysia Airlines odstartoval 8. března z Kuala Lumpuru k letu do Pekingu. Na palubě měl 239 lidí, z nichž asi dvě třetiny tvořili Číňané. Předpokládá se, že letoun se zřítil do jižní části Indického oceánu, ale rozsáhlé pátrání, do něhož se zapojilo několik zemí, po něm nenašlo ani stopu.
Malajsie a Austrálie slíbily, že pátrání bude pokračovat tak dlouho, dokud se záhada nevyřeší.