„Nyní to vypadá, že je vysoce nepravděpodobné, že by zvuk byl způsoben letadlem, protože je příliš daleko v oceánu. Jde o jednu z těch situací, kdy si přejete, aby to do sebe zapadalo, ale není tomu tak,” řekl vedoucí vyhodnocovacího týmu z Curtinovy university Alec  Duncan. ”Moc rád bych se tu posadil a řekl: 'Ano, tohle jsme objevili a je to z toho letadla', ale realitou je, že v oceánu se vyskytuje spousta věcí, které tam dělají hluk,” dodal.

Podle něj je pravděpodobnost, že by zvuk mohl souviset s letadlem menší než dvacet procent. Důvodem je vypočtená oblast zdroje zvuku. Ten přišel ze vzdálenosti tisíce kilometrů severozápadně od naposled prohledávané oblasti. Ta byla vypočtená na základě poslední komunikace letounu se satelitem umožňujícím mobilní komunikaci.

 

 

FOTO: David Ryneš, Yahoo Maps

Alec Duncan uvedl, že tým vytýčil oblast, odkud by mohl zvuk pocházet. Ta má délku 4700 kilometrů a šířku dvě stě až tři sta kilometrů. Její střed leží jižně od nejjižnějšího výběžku indického subkontinentu. Oblast se táhne od jihovýchodu na severozápad Indického oceánu. [celá zpráva]

Zvuk zachytily hydrofon u ostrova Rottnest a hydroakustická stanice CNTBTO (organizace pro zákaz jaderných pokusů) u mysu Leeuwin na jihozápadě Austrálie. Ta zachycuje běžně zvuk lámajícího se ledu v Antarktidě i zemětřesení v Indonésii.

Ke skepsi přispívá také to, že žádná hydroakustická stanice nezachytila v roce 2009 pád airbusu Air France do jižního Atlantiku.