Je na nich patrné, jak muže vedou z lodi a objevuje se i na dalších záběrech, kde si polosvlečený připravuje deku.

Osmašedesátiletý muž byl zatčen a obviněn z opuštění plavidla a porušení námořních zákonů. Kapitán by měl loď opouštět jako poslední poté, co se přesvědčí, že se všichni ostatní zachránili.

Čtěte také: Voda byla studená a proudy silné, vysvětlil kapitán, proč otálel s evakuací

Podle jedné z fotografií byl ale kapitán mezi prvními, kteří se na provaze spouštěli do záchranného člunu ve chvíli, kdy byla nakloněná loď ještě z větší části nad hladinou. Fotografie byla mezi prvními, které ve světových agenturách po havárii lodi ve středu ráno vyšly. Později se ukázalo, že zachraňovaným mužem je právě kapitán.

Fotografie jihokorejské agentury Jonhap zveřejněná chvíli po havárii ve středu dopoledne. Tehdy ještě nebylo jasné, že zachraňovaným mužem je kapitán.

Fotografie jihokorejské agentury Jonhap zveřejněná chvíli po havárii ve středu dopoledne. Tehdy ještě nebylo jasné, že zachraňovaným mužem je kapitán.

FOTO: Uncredited, ČTK/AP

Při havárii zemřelo 28 lidí, přes 270 se jich pohřešuje. Zachránit se podařilo asi 174 pasažérů.

Příčiny ztroskotání lodi dosud nejsou zřejmé. Plavidlo, které bylo postaveno před 20 lety v Japonsku a prošlo v posledních letech bezpečnostními kontrolami, plulo po velmi frekventované trase. Přestože širší oblast obsahuje nebezpečná skaliska a mělčiny, v bezprostřední blízkosti trasy se nevyskytují.

Je však možné, že nezkušený důstojník, který byl za kormidlem, nezvládl silné proudy a dostal se mezi skaliska.