O využití miniponorky informoval Warren Truss, který zastupuje australského premiéra Tonyho Abbotta po dobu jeho pobytu v zahraničí. Upřesnil, že úkolem miniaturní ponorky bude vytvořit sonarovou mapu oblasti, kde byly zachyceny signály z černých skříněk. Pokud se podaří objevit pole trosek, vymění posádka lodi sonar na ponorce za kameru, která by pořídila snímky.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Úkol je to obtížný, neboť signály zachycené australskou lodí pomocí detektoru SUPSALV v pondělí přicházely z hloubky 4500 metrů a právě to je maximální hloubka ponoru Bluefinu 21.

Podvodní lokátor signálu majáků SUPSALV TPL-25 na lodi Ocean Shield

Podvodní lokátor signálu majáků SUPSALV TPL-25 na lodi Ocean Shield

FOTO: Handout, Reuters

Otázkou ale je, zda signály zachycené v pondělí australskou lodí pocházejí skutečně ze zmizelého Boeingu 777 společnosti Malaysia Airlines, který zmizel z obrazovek radarů při letu z Kuala Lumpuru do Pekingu přesně před měsícem.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Čínští záchranáři zachytili signály z černé skříňky dvakrát během dvou dnů. Zdroj: Reuters

CNN s odvoláním na australské úřady uvedla, že se signály už znovu zachytit nepodařilo. A rostou pochybnosti, zda pocházely skutečně z černých skříněk. Komodor amerického námořnictva William Marks uvedl pro televizi, že od chvíle zachycení signálů pokračuje pátrání nepřetržitě 24 hodin denně, ale dodal: „Jak čas plyne, náš optimismus mizí, i když pomalu.“

Zachycené signály z pátracích lodí

Zachycené signály z pátracích lodí

FOTO: David Ryneš, Yahoo Maps

Frekvence majáku sice odpovídala 37,5 kHz, na které nouzové majáky vysílají, a signály byly dva, což by odpovídalo dvěma záznamníkům letových údajů, nelze ale vyloučit, že nejde o signál z černých skříněk.

Podezřelé je především to, že čínská loď o víkendu signály zaznamenala o 600 km dál. Na stejné frekvenci vysílají všechny nouzové majáky.

Na palubě boeingu bylo 239 osob, zhruba polovinu cestujících tvořili Číňané. Stroj se patrně zřítil v Jihočínském moři, ale trosky ani jiné hmatatelné důkazy dosud nebyly nalezeny.