Čínská loď Chaj-sün podle státní televize signály zachytila už v pátek a v sobotu pak znovu zhruba o dva kilometry dál.

Koordinátor pátracích operací Australan Angus Houston to označil za "důležité vodítko". Podle něj však neexistuje jistota, že by signály pocházely z pohřešovaného stroje. Upozornil také na to, že nepřicházely pravidelně, přičemž zařízení v letadlech má vydávat zvuk po minutě.

Australané prověřují ještě jiný signál

Podle Houstona se nyní pátrací tým zaměří při hledání trosek na jižní oblast dosud uváděné plochy o obrovské rozloze, kde by se mohly zbytky stroje nacházet. Jedná se o území vzdálené přes 2000 kilometrů jihozápadně od australského přístavu Perth. Celkem 12 letadel a 13 lodí by v neděli mělo prohledávat plochu 216 000 čtverečních kilometrů.

K místu míří kromě jiných loď britského námořnictva Echo vybavená detektorem zvuků z velkých hloubek a desítka letadel.

Australské plavidlo Ocean Shield, které za sebou rovněž táhne zařízení na lokalizaci zvuků ve velkých hloubkách, ale zamířilo na jiné místo, kde zachytilo další signál. Po jeho vyhodnocení se pak připojí k pátrání na místě označeném Číňany.

Černé skříňky jsou vybaveny bateriemi, které vysílají signál zhruba 30 dní. Protože se  ale letadlo společnosti Malaysian Airlines ztratilo již 8. března, lhůta pro zachycení jejich vysílání se krátí.

Po pohřešovaném letadle se dosud nenašly žádné trosky, ale podařilo se přibližně vypočítat dráhu jeho letu. Odchýlilo se od původní trasy z Kuala Lumpuru do Pekingu a zamířilo na západ a pak na jih. Na jeho palubě bylo 239 lidí, mezi nimi přes 150 Číňanů.