„Je to součást transkorejské dopravní dráhy, která přes Rusko propojí oblast s Evropou,“ prohlásil také Jakunin.

Agentura Reuters k této ambiciózní představě poznamenala, že po železnici by tak zboží mohlo putovat rychleji než po moři.

Rusové začali trať rekonstruovat před pěti lety, přičemž v Radžinu postavili také nový terminál pro kontejnery. Projekt byl součástí dohody uzavřené v roce 2001 s tehdejším severokorejským vůdcem Kim Čong-ilem.

Nový přístavní terminál v Radžinu

Nový přístavní terminál v Radžinu

FOTO: Yuri Maltsev, Reuters

Podle Jakunina by terminál za devět miliard rublů (5,4 miliardy korun) měl v příštích dvou letech dosáhnout roční přepravní kapacity čtyři milióny tun.

Na severokorejskou ekonomiku tvrdě dopadají sankce OSN kvůli jejímu jadernému programu. Pchjongjang se kvůli nim obrátil s žádostí o pomoc na Rusko a Čínu.

FOTO: David Ryneš, Novinky