"Jsem ráda, že vidím zemi," citovala ČTK jednu cestující. Žena chválila kapitána lodi a posádku za to, že na lodi nedošlo ke katastrofě.

Strojovnu Costa Allegry postihl v pondělí požár. Plameny vyřadily z chodu generátory a loď se ocitla bez proudu. Posádce se podle svědkyně podařilo zabránit tomu, aby se plameny dostaly k palivu.

Cestující trávili čas především na horní palubě, protože v podpalubí bylo příliš horko.

Cestující trávili čas především na horní palubě, protože v podpalubí bylo příliš horko.

FOTO: Ahmed Jadallah , Reuters

Nikomu na palubě se nic nestalo, nicméně pasažéry, mezi nimiž byli i čtyři Češi, sužovalo vedro poté, co přestala fungovat i klimatizace na všech osmi palubách.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Letecké záběry na uvízlou loď Costa Allegra. Zdroj: Reuters

Vzhledem k tomu, že na lodi je více než tisíc lidí, trvalo vyloďování přes hodinu.

Provozovatel lodi, firma Costa Crociere, se snažila zajistit pro cestující ubytování v hotelech, ale ty jsou zaplněné. Dá se tedy očekávat, že většina lidí bude hned letecky převezena do Itálie, uvedla BBC. Na místě už čeká několik letadel.

Cestující si mohou sami zvolit, kdy budou v cestě pokračovat. Někteří si chtějí po strastiplném zážitku pár dní na ostrově odpočinout.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Pasažéři lodě Costa Allegra nevydrží kvůli horku v kajutách. Zdroj: Reuters

Zhruba 180 metrů dlouhá Costa Allegra o výtlaku 28 596 tun byla vyrobena v roce 1992. Má osm palub a 400 kajut. Pojme až 1400 lidí.
Loď vyrazila v sobotu z Madagaskaru a na Seychely měla dorazit v úterý. Dále měla pokračovat přes Egypt a Středozemní moře do Itálie.
Costa Allegra patří do stejné flotily jako Costa Concordia, která se v polovině ledna potopila u toskánského ostrova Giglio. Nehoda si vyžádala 32 mrtvých, z nichž sedm zůstává nezvěstných.
Costa Allegra prošla pravidelnou technickou kontrolou v říjnu 2011.