Pokud se osvědčí, budou namontovány i na dalších místech nejen u stanic, ale také u železničních přejezdů, kde vlaky zpomalují.

Toto je zatím nejradikálnější opatření proti lidem cestujícím na střechách. Předchozí zcela selhala. Střechy se postřikovaly olejem, aby byly kluzké a lidé se na nich neudrželi. Po cestujících na střechách se také stříkala barva. Dokonce se střechy omotávaly ostnatým drátem. Lidem, kteří volí tento způsob přepravy, také hrozí trest vězení.

Indonésané cestující na střechách vagónu

Indonésané cestující na střechách vagónu

FOTO: ČTK/AP

Lidé však stále volí tento způsob dopravy, a to nejen proto, že je to zadarmo. Vlaky jsou totiž přeplněné a získat v nich místo je těžké. Místní železniční síť je sice hustá, ale zanedbaná, většinou pochází z doby před šedesáti lety, kdy v zemi ještě vládli Holanďané.

Dráhy ale přistupují k radikálnímu opatření z bezpečnostních důvodů. V roce 2008 zahynulo při tomto způsobu cestování 53 osob, loni pak 11, což ukazuje, že se situace přece jen zlepšila. Většinu jich zabil elektrický proud z trakce, ale někteří také spadli pod kola vozů.

Přeplněný vlak v Indonésii

Přeplněný vlak v Indonésii

FOTO: ČTK/AP

Cestující na střeše ale tvrdí, že ani koule je neodradí. „Byl jsem docela vyděšen, když jsem poprvé slyšel o koulích,“ řekl agentuře AP 27letý Mulyanto, který takto cestuje každý den z rodného Bogoru do Jakarty, kde pracuje. Podle něj zatím všechna opatření selhala.