Vrtulník odstartoval k desetiminutovému prvnímu letu, během něhož provedl i několik manévrů ve městě Wej-fang. Let zakončilo úspěšné přistání.

V750 vyrobila tamní společnost Weifang Tianxiang Aerospace Industry. Počítá se se sériovou produkcí.

Stroj má hmotnost 757 kilogramů a unese náklad o hmotnosti asi 80 kilogramů. To ho předurčuje jak k provádění hlídkové služby a průzkumu, tak pro nasazení v záchranných operacích a při zásobování, a to i vojáků. Hodí se k monitorování lesních požárů,  kontrole dálkových vedení a ke střežení pobřežních vod.

Maximální rychlost činí 160 kilometrů za hodinu, vytrvalost má čtyři hodiny a dolet 500 kilometrů. Dostup činí 3000 metrů. Z pozemního řídícího centra se dá ovládat do vzdálenosti 150 kilometrů, ale lze naprogramovat i automatický let.

V750 unese více než dvakrát větší náklad než na trhu velmi úspěšný Camcopter S 100 rakouské společnosti Schiebel, kterého se prodalo přes sto kusů a používá se i při monitorování pobřeží, takže může zjišťovat pašeráky drog i lodě ilegálních migrantů. Může se použít i při hledání námořních min.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Cvičení speciální helikoptéry bez posádky. Zdroj: http://www.schiebel.net/

Bezpilotní vrtulník testují i USA

V USA testují bezpilotní vrtulník Kaman K-Max, který má být schopen zásobovat výsadky v Afghánistánu, přičemž náklad může mít hmotnost až 2000 kilogramů, ze vzduchu může shazovat náklad do hmotnosti 300 kilogramů. Americké ozbrojené síly si od jeho nasazení slibují lepší zásobování výsadků i snížení ohrožení vojáků a drahé techniky, kterou představují pilotované stroje. Kamny byl vůbec první americkou firmou, která vyvinula už v roce 1957 bezpilotní vrtulník.

V750 je sice řádově menší, ale dost velký na to, aby od něj mohla vést relativně snadná cesta k větší bezpilotní helikoptéře.

Čína není ve výrobě vrtulníku nezkušená, v současné době vybírá, jaký bitevní vrtulník vlastní konstrukce zařadí do výzbroje. Měl by odpovídat strojům typu Apache nebo Tigre.