„Je to hrozné. Modlíme se za všechny, které tragédie připravila o blízké,“ řekl televizi MTV. Dodal, že si uvědomuje, že některé jeho poznámky jsou arogantní. Dělá to pro to, aby šokoval. „Opovrhujte mnou, nebo mě milujte. Stejně jsem cool,“ poznamenal.

Americká pojišťovna AFlac, jež působí na japonském trhu, se zbavila komika Gilberta Gottfrieda. Ten pro ni vystupoval v sérii reklam. „Právě jsem se rozešel s přítelkyní. Ale, jak říkají Japonci, za chvíli připluje další,“ napsal na Twitteru. Položil tam i otázku: „Co má každý Japonec v bytě? Odpověď: Podvodní osvětlení." Nebo: „Japonci už nemusí chodit na pláž k moři, moře přišlo za nimi“.

„Gottfriedovy poznámky postrádají jakýkoli humor a v žádném případě se neshodují s pocity a postojem ostatních zaměstnanců,“ reagoval podle listu New York Daily News marketingový šéf Michael Zuna. „Na nic jiného než na soucit a modlitby namířené k tak těžce zkoušené zemi není místo“.

Naopak někteří američtí komici jako Viktor Giacobbo a Mike Müller zrušili kvůli tragédii v ostrovním císařství své pořady.