Poté, co byla záď i s dělovými věžemi vyzvednuta nad hladinu, po mostě vysunutém z jeřábu na ni přišli experti na první prohlídku.

Korejští záchranáři u vylovené zádi potopené korejské lodi Čchonan

Korejští záchranáři u vylovené zádi potopené korejské lodi Čchonan

FOTO: Lee Jung-hoon, Reuters

Z vyzvednuté zádi lodi by se pak měla odčerpat voda a měla by být dopravena do přístavu. Celá akce má zabrat asi 11 hodin.

Vytahování zádi potopené korejské lodi Čchonan

Vytahování zádi potopené korejské lodi Čchonan

FOTO: Lee Jung-hoon, Reuters

Protože záď ležela na dně poblíž sporné námořní hranice, doprovázela jeřáb válečná loď. Stále totiž není vyloučeno, že se loď mohla potopit, když najela na minu nebo ji zasáhlo torpédo nebo střela. [celá zpráva]

Vytaženou záď potopené korejské lodi Čchonan střeží další loď

Vytaženou záď potopené korejské lodi Čchonan střeží další loď

FOTO: Lee Jung-hoon, Reuters

Výbuch roztrhl plavidlo o výtlaku 1200 tun se 104 členy posádky na palubě, když bylo na rutinní hlídce u sporné námořní hranice obou Korejí západně od Korejského poloostrova.[celá zpráva]

Osmapadesát členů posádky, včetně kapitána lodi, se podařilo dostat do bezpečí. [celá zpráva]

Vytažená záď potopené korejské lodi Čchonan

Vytažená záď potopené korejské lodi Čchonan

FOTO: Lee Jung-hoon, Reuters

Obě Koreje zůstávají ve válečném stavu vzhledem k tomu, že jejich konflikt byl ukončen pouze příměřím, nikoli mírovou dohodou.

FOTO: Ondřej Lazar Krynek, Maps.Yahoo.com

KLDR nesouhlasí s námořní hranicí vytyčenou v roce 1953 Organizací spojených národů a západní vody poblíž místa páteční katastrofy byly již dříve dějištěm tří krvavých střetů mezi korejským severem a jihem.