Noviny zároveň připomínají, že počet Čechů na Jadranu loni poklesl téměř o sto tisíc a že krize i letos povede mnohé Evropany k hledání levnější dovolené jinde než v Chorvatsku.

Pozoruhodné je nahlédnout do internetové diskuse k těmto článkům. Píše se v ní např., že Češi zanášejí chorvatské pobřeží odpadky natolik, že jeho vyčištění stojí víc, než Češi vůbec utratí.

Jako obvykle se dočteme, že „jeden Němec je lepší než dva Češi“, a dokonce že „Rus a jeho babuška utratí víc než sto Čechů“. Zcela výjimečně zazní názor, který je k českým rekreantům příznivý, nebo alespoň neutrální.

Cestovkou, která vyvolala na Jadranu takovou bouři, je ostravská CK Vítkovice Tours, největší český touroperátor na Chorvatsko.

„Navrhli jsme svým partnerům, aby našim prostřednictvím nabídli na českém trhu časné slevy. Vycházíme z toho, že mít peníze už v únoru či v březnu je lepší než kalkulovat s prodejem na poslední chvíli,“ řekl Právu výkonný ředitel CK Vítkovice Tours Libor Šugárek. Dodal, že řada chorvatských partnerů této nabídky využila.