Všech 25 příslušníkům námořní pěchoty, kteří zahynuli při nehodách motocyklů, mělo silné sportovní stroje, dosahující rychlosti přes 160 kilometrů za hodinu. Americká námořní pěchota se problémem už zaobírá. Generál James Amos řekl, že velitelé zkoušejí naučit „příslušníky US Marines přežít na těchto sportovních motocyklech“.

Ke stávajícímu výcviku jízdy na motocyklu je nově přidán druhý kurs zaměřený na řízení silných motocyklů.

Amos a další vysocí představitelé námořní pěchoty strávilí pondělí jen řešením problémů nehod na motocyklech. Z 200 000 kožených krků, jak se přezdívá příslušníkům US Marines, jich 18 000 vlastní motocykly. I v rámci US Marines dokonce existují vlastní motocyklové kluby.

Problém je vážný, protože tak vysoký počet příslušníků US Marines kdy při nehodách motorek nezahynul. Stejný problém řeší i americké námořnictvo, kde zemřelo při nehodách motorek za posledních 12 měsíců 33 lidí, tedy o šedesát procent více než před rokem. Podle úřadů ale přibývá nehod motocyklistů i mezi civilisty.

Armáda neví, čím je to způsobeno, protože při nich nezahynuli lidé mezi 18 a 19 lety, jak si mysleli, pět námořníků, kteří zemřeli při nehodách, mělo 25 let a dva dokonce 40.

Vojáci se motorek nechtějí vzdát

Problémem je, že i motocyklisté, kteří měli nehody, se silných strojů nemíní vzdát. Seržant Art Tucker měl už dvě nehody. Druhá byla téměř smrtelná. Zlomil si klíční kost, vymkl si rameno, přetrhl tři ramenní vazy, zlomil hlavici ramenního kloubu a tři obratle. „Nejhorší ale bylo zranění hlavy, při kterém jsem si pohmoždil mozek, což způsobilo krevní výron do mozku. Kvůli tomu jsem měl šest měsíců ochrnutou levou nohu,“ řekl Tucker.

Přesto dále řídí svůj stroj Kawasaki Ninja. Považuje to za nejlepší odpočinek: „Je to jako bowling, lezení po skalách nebo potápění s dýchacím přístrojem.“