Letoun Boeing 747-438 s 365 pasažéry na palubě byl 25. července na cestě ze z Londýna do Melbourne. Po výbuchu došlo ke ztrátě tlaku v kabině, letadlo proto rychle sestoupilo do nižší letové hladiny a piloti se rozhodli pro nouzové přistání.

Ředitel Australského úřadu pro bezpečnost dopravy, Julian Walsh proghlásil, že zásadní otázkou, na níž vyšetřovatelé zatím neznají odpověď je to, proč dotyčná kyslíková láhev explodovala. Láhev byla zkontrolována jak po instalaci na palubu letounu, tak i šest týdnů před nehodou.

Stroje Qantasu na letišti v Sydney.: Stroje Qantasu na letišti v Sydneyfoto: Reuters/Daniel Munoz

Zveřejněné výsledky šetření odpovídají závěrům, k nimž ve svém vyšetřování došla společnost Quantas. Ta byla vždy považována za bezpečnou, nicméně nedlouho po něhodě se u jejích strojů objevily i další problémy, které aerolinky vedly k ostavení šestice letadel z její flotily.