Hlavní obsah

Reklama na kosmetiku s nacistickými symboly vyvolala protesty

Novinky, CNN, rei
SOUL

Pozdvižení mezi světovými, zejména židovskými, organizacemi vyvolala reklamní kampaň jihokorejské kosmetické společnosti Coreana Cosmetics. V reklamě figuruje mladá žena oděná do minisukně a vojenského kabátu. U boku drží vojenskou čepici se znakem, připomínající nacistickou orlici se svastikou.

Foto: Profimedia.cz

Reklama podle tvůrců měla vyzdvihnout revoluční schopnosti krému. Ilustrační foto

Článek

V pozadí se ozývají výbuchy, zatímco dav lidí nadšeně hřmí po projevu řečníka. Scénu původně doprovázel slogan: „Ani Hitler neměl současně Východ a Západ“. Mluvčí firmy potvrdil, že motto bylo změněno na: „Nikdo neměl nikdy Východ i Západ“. Fráze měla dokreslovat „revoluční schopnost kosmetického produktu zároveň zvlhčovat a uklidňovat pleť“.

Coreana tvrdí, že o insignii připomínající nacistickou symboliku, nic neví. Firma Korad, která kostým navrhovala, však potvrdila, že reklama měla asociovat nacismus a diktátorského vůdce německé říše Adolfa Hitlera.

Kampaň údajně neměla oslavovat Hitlera, ale kosmetiku, která bude slavit úspěchy na východě i západě, což se Hitlerovi nepodařilo.

Proti kampani protestuje mnoho organizací, včetně Centra Simona Wiesenthala v Los Angeles. To jihokorejskou firmu vyzvalo ke stažení reklamy. „Tyto výjevy a analogie jsou urážkou památky obětí holokaustu,“ napsalo v dopise.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám