V jednání byla nakonec dvě letadla - připravený náhradní stroj, anebo letadlo, které přiletí s klienty z Prahy a Brna v pondělí večer. Nakonec se turisté vrátí letadlem vypraveným z ČR.

"Let zajistí česká letecká společnost Travel service, nejprve naloží klienty čekající v ČR. Vyletí v 14:00 z Prahy do Brna, z Brna bude pokračovat do Hurghády v 15:30. Češi čekající na odlet z Hurghády odletí z Egypta v 20:30. Přílet klientů do Brna se očekává krátce po půlnoci, v Praze letadlo přistane okolo 01:30," sdělil Novinkám v pondělí mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Podle něj bylo o rekreanty postaráno. Cestovní kancelář jim zaplatila noc v hotelu a stravování formou all inclusive.

Dlouhá cesta domů

Zhruba 180 Čechů je na cestě z Hurghady zpět do ČR od sobotní noci. Agentura jim napřed nic nesdělila, poté uvedla, že jejich letadlo má poruchu a let bude opožděn. V neděli bylo ale rozhodnuto o nasazení náhradního stroje. Letadlo z Turecka nebylo ale registrované ani u egyptského Úřadu pro civilní letectví, ani u českého.

Podle Okamury bylo získání povolení ke vzletu připraveného náhradního letadla komplikováno tím, že se vyřizovalo v neděli. Na egyptské straně byly formality vyřízeny, potvrzení od českých úřadů se ale do nedělní noci nepodařilo získat.

Za zpoždění je odpovědný přepravce

Okamura zároveň upozornil, že odpovědnost za kompenzace a odškodnění klientům za zpoždění či zrušení letu nese letecká společnost Koral Blue, nikoliv cestovní kancelář.

Porucha letounu zkomplikovala dovolenou nejen zhruba 180 klientům CK Sunny Days v Hurghadě, ale také dalším desítkám lidí, kteří na svou dovolenou u Rudého moře teprve čekají. "My jsme z Plzně. Dojeli jsme na letiště dopoledne a poslali nás zase hned domů. Už jsme měli být po poledni v Egyptě," řekl jeden z postižených zákazníků rozhlasové stanici Frekvenci 1, která o potížích s odletem informovala jako první.