Hlavní obsah

Obchody nainstalovaly plexiskla, chtějí chránit prodavače i zákazníky

Policisté, hasiči, personál ve zdravotnictví, ti všichni jsou v první linii v boji s koronavirem. Nemělo by se však zapomínat na ty, kteří jsou vystaveni stejnému riziku každý den a jejichž práce je stejně důležitá. Jedná se o obsluhu v obchodech s potravinami. V boji proti šíření koronaviru zavádí prodejny nadstandardní hygienická opatření. Nově instalují plexiskla k pokladnám.

Obchody nainstalovaly plexiskla, chtějí chránit prodavače i zákazníky

Potraviny musí nakupovat i v době nouzového stavu každý z nás, obchody nouzi o tržby tedy nemají. Novým trendem se však díky koronaviru stává ochrana nejen prodavačů, ale i zákazníků. Obchodní řetězce jako Kaufland, Albert, Globus či Tesco tak nově instalují plexiskla k pokladnám.

„Od pátku instalujeme postupně na všechny naše prodejny ochranná plexiskla nejen na pokladny, ale i na oddělení informací. V pokladní zóně přibude navíc podlahové značení doporučených rozestupů,“ řekl Martin Piterák, provozní ředitel společnosti Kaufland.

Podobná je i situace v lékárnách, kde tamní zaměstnanci přicházejí denodenně do styku s nemocnými a kde je riziko nákazy možná ještě vyšší. Už od úterního večera mají ochranná plexiskla na všech třech výdejních místech nainstalována například v lékárně Benu v budově Kauflandu u obchodního centra Avion Shopping Park v Ostravě.

V době akutního nedostatku roušek jsou ochranné bariéry jedním ze způsobů, jak zvýšit bezpečnost na těchto exponovaných místech. To vše samozřejmě musí být doplněno dezinfekcí a obecně důslednou hygienou.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků