Hlavní obsah
Části sedadel z havarovaného letadla Foto: ČTK/AP

Egyptský airbus neměl před startem žádné problémy

Letadlo společnosti EgyptAir nevykazovalo před středečním odletem z pařížského Letiště Charlese de Gaulla žádné technické problémy. Plyne to podle egyptského listu Al-Ahrám z technického zápisu o letadle, který podepsal jeho pilot před odletem. Před zmizením z radarů a následným zřícením vyslalo letadlo 11 elektronických vzkazů, dodal list na své webové stránce v úterý večer.

Části sedadel z havarovaného letadla Foto: ČTK/AP
Egyptský airbus neměl před startem žádné problémy

Letadlo vysílalo elektronické vzkazy v noci z 18. na 19. května od 23:09 SELČ. První dva podle skenu záznamu, který list podle agentury Reuters uveřejnil, hlásily, že motory fungují správně. Třetí vzkaz přišel 26 minut po půlnoci a ukázal zvýšení teploty okna u druhého pilota. Letadlo vysílalo další signály ještě tři minuty, ohlásilo i kouř na toaletách a v kabině, pak zmizelo z radarů. [celá zpráva]

Na palubě airbusu při letu 804 bylo v době jeho pádu do Středozemního moře 66 lidí, všichni zahynuli. Po trupu, a hlavně po takzvaných černých skříňkách se záznamy o letu pátrá egyptská ponorka a francouzská hlídková loď a také plavidla a letadla z Británie, Kypru, Řecka a Spojených států.

Šéf egyptských vyšetřovatelů v úterý popřel zprávy, že ohledání pozůstatků obětí čtvrteční havárie letadla ukazuje na výbuch na palubě. O výbuchu psala egyptská a francouzská média s odvoláním na nejmenované experty. [celá zpráva]

Nejasnosti kolem exploze na palubě

Egyptský forenzní expert Hišam Abdalhamíd řekl, že je příliš brzo na závěry. Další expert uvedl, že bylo posbíráno 23 pytlů lidských ostatků, přičemž žádný není větší než dlaň. Právě velikost ho vedla ke spekulacím o explozi, jenomže na ostatcích nebyly nalezeny žádné stopy výbušnin.

Expert  na rizika požáru na palubě John Cox uvedl pro agenturu Reuters, že počet hlášení je příliš malý na požár na palubě a dost jich může souviset právě s explozí. Hlavně není jasné, proč chybí hlášení o ukončení funkce autopilota a předání řízení do rukou pilotů.

Zmizení egyptského letadla:

Typ letounu: Airbus A320

Společnost: EgyptAir, let MS 804

Trasa: Paříž - Káhira

Počet lidí na palubě: 66

Start z Paříže: 19. května ve 23:09 z letiště Charlese de Gaulla

Plánovaný přílet: 3:15

Vstup do řeckého vzdušného prostoru: 1:24

Automatické hlášení ARCARS o kouři na toaletě: 2:26

Marná snaha o navázání rádiového spojení: 2:27

Čas zmizení z radarů: 2:29

Poslední automaticky vyslaný signál ARCARS: 2:29 (selhání systému ovládání)

Nouzový signál z polohového majáku nehody ELT:  2:36

Místo: 290 km severně od egyptského pobřeží

O to více jsou potřeba záznamy černých skříněk, které se zatím nepodařilo nalézt. Egypt už v oblasti pádu nasadil robotickou ponorku a Francie tam poslala loď.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků