Rakouské úřady vyzývají řidiče, kteří zemí projíždějí, aby využívali vzdálenější dálniční tahy přes Brenner nebo přes Štýrský Hradec, a poblíž postižené dálnice připravují dvě náhradní silniční trasy. Okamžité uzavření dálnice A10 si vyžádala zjištěná závada na 800 metrů dlouhém a 60 metrů vysokém dálničním mostě mezi obcemi Seeboden a Trebesing v severní části Korutan.

Již dříve byl provoz na 40 let starém mostě sveden na jednu jeho polovinu, zatímco druhá se opravovala. Ocelová konstrukce zatížené půlky mostu ale začala ze zatím neznámých důvodů "pracovat" - podle svědků praskl jeden nýt příhradové konstrukce a uvolnil se příslušný nosník, který se o 20 centimetrů prohnul. Údajně krátce před tím projel po mostě speciální transport s nákladem přesahujícím 100 tun, konstrukce by ho ale měla unést.

Správa dálnice zburcovaná dělníky opravujícími druhou půlku mostu dálnici v daném úseku obratem uzavřela. Z bezpečnostních důvodů uzavřela i souběžnou silnici, která v tomto úseku prochází právě pod mostem. To vyvolalo totální kolaps dopravy, protože provoz nebylo kam svést. Po řadě hodin, když se zjistilo, že bezprostřední zřícení mostu nehrozí, byla silnice pro dopravu uvolněna, k celkovému vyřešení kritické situace to ale nevedlo, na to kapacita silnice nestačí.

Fronty aut na trase dosahují až deseti kilometrů a policie je postupně rozpouští po místních silnicích. Ani celonoční měření statiků a přizvání dalších nezávislých odborníků nedospělo k závěru, že most je možné opět otevřít. Daný úsek A10 tak zůstává uzavřen na neurčito.

Pro regionální provoz jsou otevřeny i pro těžkou dopravu náhradní trasy přes silnice B317 a B78, dálkový provoz je přesměrováván už u Salcburku, kde cedule s upozorněním posílají řidiče buď na východnější Pyhrnskou dálnici A9, nebo na západnější trasu A12/A13 přes Brennerský průsmyk. Výjimka pro vjezd kamiónů na náhradní silniční trasy byla vydána s platností do konce týdne. Pokud by byla dálnice znovu otevřena dříve, povolení tím automaticky padá.