Eurotunnel se snažil s věřiteli na splátkách dluhu dohodnout, ale nepovedlo se. Firma nyní bude moci podstoupit resktrukturalizaci.

Soud společnosti Eurotunnel stanovil šestiměsíční přechodné období a dal věřitelům dva měsíce na to, aby předložili své požadavky ke splácení. Dluh společnosti včetně plateb úroků bude zatím zmrazen.

Vlaky Eurostar zatím budou jezdit

Šéf společnosti Jacques Gounon uvedl, že stále doufá v dohodu s věřiteli. "Věřím, že se nám během přechodného období podaří nalézt nějaké řešení," dodal.

I přes vážné finanční problémy Eurotunnel trvá na tom, že bude i nadále zajišťovat transport mezi Velkou Británií a kontinentem.

Doprava mezi  Evropou a Velkou Británií. Trasa eurotunelu je zvýrazněna žlutou blikající linkou.

Eurotunel je druhý nejdelší železniční tunel na světě. Finanční problémy má od doby, kdy byl v roce 1994 s velkou slávou otevřen. Mnoho lidí odradily vysoké ceny, zvlášť v době, kdy do Británie prakticky z celé Evropy létají nízkonákladové linky.

Původně měl konkurovat hlavně trajektům v kanále La Manche. Ani jim ale příliš pasažérů neubral. Lidé jim stále dávají přednost hlavně kvůli romantice, která je s cestou po moři spojená.

Společnosti nepomohlo ani to, když před dvěma lety výrazně snížila ceny. Cesta s autem tam a zpět zlevnila z 300 liber (12 300 Kč) na asi 50 liber (2050 Kč). Cestující se ale nenechali přilákat. Dopravu tunelem využívají hlavně ti, kteří se chtějí mezi kontinentem a ostrovní zemí přepravit co nejrychleji - cesta tunelem trvá asi půl hodiny.