S podrobnou zprávou vyšetřovací komise se nejdříve seznámí nový ministr obrany František Kašický, následně bude zveřejněná. Podle informací slovenského tisku posádka podcenila výši terénu pod letadlem a pravděpodobně měla špatně nastavený rádiovýškoměr. Těsně před přistáním posádka požádala o vizuální přiblížení k letišti bez navádění radarem a neuvědomila si nebezpečí situace. "Poslední komunikace s věží košického letiště, závěry soudního lékaře a výsledky biochemického vyšetření na přítomnost stresu ukazují, že posádka si nebezpečí situace až do nárazu neuvědomovala," píše deník Nový čas. Deník rovněž upozorňuje, že plánovaný letecký výcvik posádky v Prištině byl zrušený pro špatné počasí. 

Letečtí odborníci se domnívají, že  vysunutím podvozku se letadlo přibrzdilo a tím se změnil úhel náběhu. "Vrcholky stromů se tak pravděpodobně dostaly pod zorný úhel pilotů," říká letecký expert Ján Labun. Další letecký expert Oliver Dzvoník upozornil, že posádka neabsolvovala výcvik na simulátoru pro krizové situace, pro piloty civilních letadel povinný.

Letadlo převáželo příslušníky mírové jednotky KFOR z kosovské Prištiny do Košic. Ještě nad maďarským územím zahájila posádka přistávací manévr, při němž letadlo podvozkem zachytilo o vrcholky stromů na 700 metrů vysokém vrchu Borsó a zřítilo se do lesa u obce Hejce. Nehodu zázrakem přežil nadporučík Martin Farkaš (27), který seděl v zadní části letadla. Na místě nehody ho našli záchranáři a dopravili ho do košické nemocnice. Po několika týdnech nastoupil zpět do služby v armádě.