„Na základě laboratorních testů očekáváme skvělé výkony,“ řekl o lodi její kapitán Pasi Järvelin.

Polaris je mnoha ohledech jedinečný. Je to první ledoborec s pohonem na LNG i na naftu se sníženým obsahem síry, což výrazně snižuje emise oxidu uhličitého a dalších zplodin. Současně se jedná o nejsilnější finský ledoborec, jeho kombinovaný výkon je 22 MW.

Polaris bude rozrážet led v Botnickém zálivu mezi Finskem a Švédskem.

 

FOTO: Mapy.cz, Mapy.cz

Je to osmý ledoborec finského loďstva a jeho příď zdobí barvy a logo oslav 100 let výročí nezávislost Finska. Jak ale upozornil server Arctic Journal, svůj první ledoborec Martaja vypustili Finové na vodu už v roce 1890.

Ledoborec Polaris
Délka: 110 metrů
Šírka: 24,4 metru
Plavidlo je schopné operovat v až třicetistupňovém mrazu a rozrážet až 1,6 metru tlustou vrstvu ledu.
Průměrně se má pohybovat rychlostí až 20 kilometrů v hodině, na otevřené moři dosáhne rychlosti téměř 30 kilometrů za hodinu.